Mainoksia

koiran ripuli

koiran ripuli

ViestiKirjoittaja roi » 15 Joulu 2008 08:33

Koiran ripuloinnista kyselisin. Meillä koiranpentu ripuloinut parin päivän ajan, miten ihmeessä sen saa loppumaan ja koska pitäisi ottaa yhteyttä eläinlääkäriin? Ei ole kuitenkaan vaikuttanut ruokahaluun, painoon tai yleiskuntoon ainakaan vielä. Oliskos koirille jotain lääkettä siihen vai onko kyse jostain vakavammasta? Rokotukset on saanu ihan asiallisesti, ruokavalioonkaan ei ole tullut ihme muutoksia, paitsi piparipaketille pääsi ihan vahingossa vierailemaan.
roi
 
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Loka 2008 22:04

Re: koiran ripuli

ViestiKirjoittaja Piia H. » 17 Joulu 2008 13:13

Hei!
Parin päivän ripuloinnin yhteydessä kannattaa jo soittaa el.lääkärille ja kysyä neuvoa.

Itse laitan koiran vuorokauden paastolle, jolloin annan ainoastaa apteekista saatavia canicur-tabletteja paketin ohjeen mukaisesti ja huolehdin, että karvatti juo tarpeeksi. Seuraavana päivänä sitten kokeilen antaa helposti sulavaa keitetttyä riisiä ja keitettyä kanaa/kalaa ihan pieninä annoksina sekä lisäksi canicuria. Kun kakka rupiaa olemaan parempaa, lisään vähitellen nappulat sekaan. Yleensä se on sellainen 4-6 päivän tarkkailurupiama. Myös lääkehiiltä ollaan kokeiltu hyvin tuloksin ja maitohappobakteerit auttavat jatkossa pitämään mahan kunnossa. Meilläkin koira syö yleensä ihan hyvin, vaikka kaikki tulisikin läpi heti. Koirallamme meni antibioottikuurien yhteydessä maha todella huonoon kuntoon, kun ei itse hoksattu eikä el.lääkärikään neuvonut syöttämään koiralle maitohappobakteereja tai antamaan vaikkapa piimää. Lääke tappoi hyvätkin bakteerit.

Muistaakseni Canicur-paketissa on myös ohje siitä, missä ajassa koiran tulisi näyttää tervehtymisen merkkejä ja milloin on syytä tarttua puhelimeen. Ihan pienillä pennuilla ripulointi voi romahduttaa kunnon melko nopeasti. Itse olen käyttänyt paastoa koiralla vasta yli 7 kk ikäisenä, joten sitä nuoremmalle en uskalla suositella.

t.Piia
Piia H.
 
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Joulu 2008 21:49

Re: koiran ripuli

ViestiKirjoittaja kari » 08 Kesä 2011 04:21

Mitö mieltä olette, kannattaako tuohon tutukimukseen yrittää hakeutua http://www.elainlaakariin.fi/akuutti-koiran-ripuli/
kari
 
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Kesä 2011 04:17

Re: koiran ripuli

ViestiKirjoittaja sahrami » 08 Kesä 2011 13:48

Jos nyt luin oikein, niin linkittämässäsi artikkelissa puhuttiin ihan tavallisesta eläinlääkärin suorittamasta tutkimuksesta. Eläinlääkäriin kannattaa hakeutua, mikäli ripuli kestää yli yhden vuorokauden, on veristä tai ripulointiin liittyy kuumetta. Mikäli koiralla ei ole muita oireita eikä ripuli ole veristä, kannattaa kotihoitona ensin yrittää paastottamista kuten toisaalla tällä sivustolla on ohjeistettu.
http://www.elainlaakari.fi/klinikat/koi ... ipulointi/

Ripulihan pitempään jatkuessaan vaarantaa koiran terveyden, joten eläinlääkärin suorittamat tutkimukset ovat tarpeen.
sahrami
 
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Joulu 2009 16:40


Paluu Koiran terveydenhoito

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa