Mainoksia

Kotikonsteja koiran närästyksen hoitoon, onko niitä?

Kotikonsteja koiran närästyksen hoitoon, onko niitä?

ViestiKirjoittaja minnalonn » 04 Elo 2016 14:09

Hei. Mulla on ~20 kg sekarotuinen leikattu narttukoira. Olen tällä viikolla huomannut sillä närästysoireita, eli yöllä (tai kun herää unesta) maiskuttelee ja nuolee huuliaan, nuolee tassujaan, nieleskelee, haukottelee, ulos mennessä aivastelee, hikottelee välillä (mielestäni juo liian vähän). En haluaisi heti rynnätä lääkäriin, vaan yrittäisin mielummin löytää helpotusta sille ja katsoa meneekö pikapuoliin ohi lähes itsekseen.
Voiko antaa jotain kotilääkitystä? Ja mitä kannattaisi syöttää? Googlaillessani jossin suositeltiin vatsaystävällistä piimää ja jossain ruokavalion muutosta jne..

On vähän tuhdissa kunnossa, vaikka on ollut jonkinlaisella kuurilla jo alkukeväästä asti. Pienentelen annoskokoa ja tarkkailen syömistä, mutta hitaasti etenee laihis. Vaikka käydään lenkilläkin vähintään 3x päivässä. Itse ajattelin, että närästys on varmaan tästäkin seurannaista.
minnalonn
 
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Elo 2016 13:57

Re: Kotikonsteja koiran närästyksen hoitoon, onko niitä?

ViestiKirjoittaja sahrami » 04 Elo 2016 19:34

Kuinka usein koira saa ruokaa? Kannattaa jakaa ruoka-annos ainakin kahteen kertaan ja pyrkiä pitämään ruokintavälit tasaisina, jotta mahalaukku ei olisi tyhjänä niin pitkään. Mikäli annoskoot menevät kovin pieniksi laihdutuksen vuoksi, kannattaa siirtyä laihdutusruokaan, jossa on vähemmän energiaa ja annoskokoja ei tarvitsisi rajoittaa niin paljon. Samalla turvataan paremmin koiran vitamiinien ja hivenaineiden saanti kuin rajoittamalla rajusti normaaliruuan syöntiä.
sahrami
 
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Joulu 2009 16:40

Re: Kotikonsteja koiran närästyksen hoitoon, onko niitä?

ViestiKirjoittaja minnalonn » 04 Elo 2016 19:59

Hei. Kiitos vastauksesta. Hän on saanut ruuan 2x päivässä ja nyt olen yrittänyt jakaa kolmeen osaan niin että saa ennen nukkumaanmenoa vielä jotain mahan täytteeksi.
Nyt oon antanut Hills perfect weight nappulaa, josta hän tykkää, mutta aikaisemmin ja välillä sai myös sitä Royal Canin Satiety weight management, jonka mausta hän ei kyllä yhtään tykkää.
On myös iltaruokana saanut Maukas kypsennettyä kevytateriaa. Hän ei raakaruokaa suostu syömään.ja se ei myöskään oikein sovi hänelle, vaan on yleensä oksentanut syötyään. Siitä on kyllä aikaa.

Tämä koira on aina ollut tosiaan kova hikkaamaan ja nuolemaan juttuja. Nytkin nuolee tuossa peitettään jonka päällä nukkuu.
minnalonn
 
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Elo 2016 13:57

Re: Kotikonsteja koiran närästyksen hoitoon, onko niitä?

ViestiKirjoittaja sahrami » 05 Elo 2016 23:31

Mikäli kotikonstit eivät auta, voi eläinlääkäriltä saada närästystä helpottavia lääkkeitä
sahrami
 
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Joulu 2009 16:40

Re: Kotikonsteja koiran närästyksen hoitoon, onko niitä?

ViestiKirjoittaja setteri » 08 Elo 2016 19:01

Koirallani 9,5v. oli nuorempana närästystä ja lääkäriltä sain Raninidin-reseptin.
Närästys jatkui kuitenkin ja siksi lopetin kaikki '100% - kanaa - lihaa' ym. puristenamipalojen oston. Epäilen, että niissä oli/on vain 100% rasvaa.
Närästys loppui.

Olen joutunut 'säätämään' ruokaa useasti; milloin ei syönyt/nirsoilee tai oksentaa/ripuloi/syö ruohoa jne.
Herkkävatsainen - ei allergiatestattu.

Mikrotan Maukas kalamixin ja kaadan ylimääräisen rasvan pois.
Annokseen mikrotan yhden '90% lihaa nakin'/pvä+ el. kuivamuonaa.
Illalla pureskelee porsaannahkarullia ja namipaloiksi saa kuivattuja muikkuja (M&M)
Koira syö iltapainotteisesti.

Näillä eväillä on hyvin menty jo pitkään:))

HYvää vointia koirallesi!
setteri
 
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Elo 2016 13:58


Paluu Koiran terveydenhoito

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa