Mainoksia

Koiran kurkku

Koiran kurkku

ViestiKirjoittaja pkonna » 03 Touko 2009 12:20

Koirani on ollut nyt viikon verran kesämökillä sisarellani mukana.
Alkuviikosta alkoi vingahtelu ja rauhattomuus, jota kesti pari pvää. Koira vingahti yleensä jos joutui kovasti taivuttamaan päätään, ja varsinkin iltaisin oli rauhaton eikä oikein meinannut asettua. Epäilin, että oli vain syönyt jotakin, mikä oli saanut mahan sekaisin kun välillä koira oli jo pari pvää ihan hyväntuulinen ja touhuili normaalisti, sitten taas alkoi tuo vingahtelu eilen aamupvällä. Koko ajan on juonut, ja syökin suht normaalisti - mutta saattaa vingahtaa kesken syömisen tai suostuu syömään vain jos ruokakuppia on korotettu..Ei ripuloi ja ulostaa ihan normaalisti. Ei arista niskaa silittäessä/tunnusteltaessa, eikä kuulemma kaulaakaan. Ei kuulemma ole mitenkään norm enemmän yrittänyt esim kakoa tms kuitenkaan, eikä ole oksentanut tms.. Itse epäilen, että olisi saanut tikun kurkkuunsa, joka siellä hiertää? Kuinka tuollaista uskaltaa itse yrittää ottaa pois ettei aiheuta haavoja tms enempää koiralle kurkkuun? Ajattelin soittaa heti aamusta eläinlääkäriin jos vaivaa silloin vielä, mutta olisiko jotakin hyvää neuvoa jolla voisin "hellästi" yrittää saada mahd. tikun ulos omin avuin? Vai kannattaako edes yrittää?
pkonna
 
Viestit: 1
Liittynyt: 03 Touko 2009 12:01

Re: Koiran kurkku

ViestiKirjoittaja tuijas » 06 Touko 2009 12:44

Itse kannattaa yrittää ainoastaan siinä tapauksessa että tikku on hyvin näkyvillä, esimerkiksi kitalaessa poikittain. Joskus myös tällaisessa tapauksessa tarvitaan rauhoitus, etenkin temperamenttisen koiran ollessa kyseessä.
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21


Paluu Koiran terveydenhoito

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa