Mainoksia

pentujen kehitys?

pentujen kehitys?

ViestiKirjoittaja Kista » 03 Touko 2009 21:01

11 kuukauden ikäinen, hyvin pienikokoinen narttukissa hoitaa viikon ikäisiä pentuja kotonani. Tyttökissa on nuoresta iästään todellinen äippä ja hoitaa pennut hyvin. Olen jo liki isoäiti-ikäinen, mutta yrittäessäni netistä lukea pentujen hoitoon vinkkejä, tahtoo terve järki hukkua, vaikka kissoja mulla on ollut lapsuudesta saakka (tosin ekat pennut).

Riittääkö se, että emo ruokitaan hyvin, pennut kasvavat silmämääräisesti katsoen ja koko poppoolla on oma rauha? Vai pitäisikö pentuja, ihan oikeasti, punnita? Miten ne ravinne- ja vitamiinilisät? Entäs, kun emo ei ymmärrä yhtään mitään raa-an lihan päälle?

Milloin pennuille lisäravintoa, ja mitä (tulen hulluksi, mikäli kaikkia nettiohjeita seuraan)? Onko se valmispenturuokaa vai jauhelihaa vitaminisoituna vai sitä siansydäntä, jota emo ei syö?
Kista
 
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Touko 2009 20:42

Re: pentujen kehitys?

ViestiKirjoittaja tuijas » 06 Touko 2009 12:54

Noin pääsääntöisesti emo hoitaa kyllä pentunsa itse. Pentuja ei ole pakko punnita, ellei pennuilla ole sairauksia tms. mikä voisi antaa aihetta epäilyyn painon putoamisesta. Ruoaksi riittää emolle ja pennuille (sitten kun oppivat syömään) kissanpennuille tarkoitettu ruokavalio (kysy eläinkaupasta). Muita lisäravinteita ei tarvita. Sisäloishäädöt ovat tärkeät mikäli et ole niitä jo huolehtinut.
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21


Paluu Kissanpennut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron