Mainoksia

Kissanpentu ei syö

Kissanpentu ei syö

ViestiKirjoittaja Melli86 » 11 Elo 2009 11:18

Olisiko käyttäjillä mitään vinkkiä minulle sellaisen ongelman kanssa, kun toinen hoitokissanpennuistani ei syö. Minulla siis tällä hetkellä kotihoidossa kaksi 8vk vanhaa pentua. Pennut siksi kotihoidossa koska kotitalon mummo käyttäytyi väkivaltaisesti pentuja kohtaan. Toinen pentu syö kyllä kun sille tarjoaa raakaa lihaa tms. todella hyvää ruokaa. Teolliset ruoat eivät maistu ollenkaan. Toinen pentu taas ei suostu syömään yhtään mitään, ei edes maitoa lautaselta. Maitoa olen antanut ruiskulla suoraan suuhun, ruiskusta pieni onkin maitoa lipittänyt jonkin verran. Pienokaisille on molemmille koti odottamassa kun täyttävät 12 viikkoa, mutta huolestuttaa että oppiiko toinen syömään ollenkaan. Tämä syömätön on ns. pahnan pohjimmainen, ja oli kuulemma ollut vielä osaksi tissillä. Mutta oli se kuulemma syönyt myös kiinteää jonkin verran. Olen kokeillut tarjota kaikkea, penturuokaa, aikuistenruokaa, nappuloita kuivana sekä turvotettuna, tänään aamulla kokeilin raakaa lihaa mutta sekään ei maistunut. Mitä siis voin tehdä!? Pitäisikö kokeilla palauttaa pentu vielä emälleen, vaikka talossa nyt sattuu olemaankin tämä väkivaltainen mummo? En halua että pentu kuolee syömättömyyden takia. Madotus on aloitettu ja pentu on muuten leikkisä ja virkeä.
Melli86
 
Viestit: 3
Liittynyt: 09 Touko 2009 13:31

Re: Kissanpentu ei syö

ViestiKirjoittaja tuijas » 13 Elo 2009 18:31

Kyllä pennun pitäisi ainakin juoda, jottei tulisi nestehukkaa. Jos pentu on syönyt kiinteää, pitäisi sen pärjätä. Kuitenkin jos pentu on sairas, voi se vaikuttaa ruokahaluun. Joskus harvemmin myös madotus voi aiheuttaa pahoinvointia. Tällöin ruokahalun pitäisi kuitenkin palautua normaaliksi melko pian. Jos pentu ei kertakaikkiaan syö tai juo, neuvoisin viemään sen eläinlääkäriin.
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21


Paluu Kissanpennut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa