Mainoksia

Kissan korvalehdestä asiaa

Kissan korvalehdestä asiaa

ViestiKirjoittaja tiltaltti » 08 Loka 2012 22:28

Ihan tavallinen maatiaiskissa, saa juoksennella ulkona vapaana. Ikää en tiedä, kun on naapurin kissa, joka käy mulla vaan kylässä salaa. Vaikuttaa olevan leikkaamaton poika ja melko nuori.

Olen viimepäivinä huomannut, että kissan toisesta korvalehdestä lähtee runsaasti karvaa, on kohta ihan karvaton ja samainen korvalehti tuntuu siltä kuin kahden ihokerroksen väliin olisi laitettu pieniä kuulia. Samaan aikaan kissalta lähtee karvaa tuppoina eri puolilta kroppaa, tuppojen juuripäässä on valkea, kuivahtanut ihosuikale mukana.
Kissaa ei korvan/muun ihon tila kovasti tunnu haittaavan, mutta minua kiinnostaisi tietää onko jollakin kokemusta moisesta oireesta ja tietääkö joku mistä voisi olla kyse.

Tämä ei siis virallisesti ole minun lemmikkini, mutta jostain syystä viihtyy hyvin kodissani ja siksi kiinnostaa tietää pitäisikö yrittää kissan oikea koti yrittää etsiä ja käskeä väkeä käyttämään mussukka eläinlääkärin vastaanotolla.
tiltaltti
 
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Loka 2012 22:19

Re: Kissan korvalehdestä asiaa

ViestiKirjoittaja tuijas » 09 Loka 2012 08:44

Kannattaa toki tarkistaa paikalliselta eläinsuojeluyhdistykseltä tai eläinsuojelutarkastajalta kaipaaileeko kotiväki ko kissaa. Ulkoilevalle kissalle tavallinen karvanlähdön syy on sisäloiset, myös muita syitä on kuten esimerkiksi ihosieni.
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21


Paluu Kun kissa sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa