Mainoksia

9 vuotias Wille-poika

9 vuotias Wille-poika

ViestiKirjoittaja marunaj3 » 09 Joulu 2012 19:23

Viime kuun puolivälissä panin merkille, että Wille joi vettä paljon, tosin poika oli aina lipittänyt vettä mielellään, mutta hän myös virtasi enemmän kuin yleensä. Kun tulin yhtenä päivänä töistä oli olohuoneen matolle oksennettu, en kuitenkaan voinut olla varma oliko oksentaja ollut juuri Wille. Vai, joku mu kolmesta kissastani. Joka tapauksessa Willelle ei ruoka, eikä enää vesikään maistunut. Joten vein e-lääkäriin.
Munuais- ja maksa-arvoissa ei ollut huomauttamista, mutta tulehdusarvot olivat kohollaan ja sokeri yli 20. Epäilyksenä siis, krooninen tulehdus. Mainitsipa lääkäri Corona-epäilynkin, kun Willellä on pallomaha, tosin Willellä on Aina ollut pallomaha, jo pennusta saakka. Tai, sitten kissalla saattaisi olla diabettes. Wille sai insuliinia. Seurattu ei sen vaikutusta. Mukaan kotiin lähti Synulox-antibiootteja ja Hill s d/m raksuja pussi. Pari päivää meni hyvin, vaikkakaan raksuhin Wille ei koskenut. Tuttu kostea ruoka maittoi. Sitten tuli takapakkia. Wille heittäytyi uudestaan syömättömäksi ja joi niukasti.
Takaisin klinikalle.
Verensokeri jälleen ylitse 20, annettiin insuliinipiikki, seurattiin sen vaikutus, verensokeri laski 6,2 ja määrättiin insuliiniresepti tällä kertaa...

Koska paikallisapteekki oli kotiin päästyä jo sulkenut ovensa ja koska seuraava päivä oli työpäivä sain insuliinin ja muun tarvittavan hankittua vasta seuraavana päivänä töitten jälkeen.
Huomatkaa. Siitä, kun Willelle oli edellisen kerran pistetty insuliinia, oli kulunut yli vuorokausi ja kissa näytti minun mielestäni virkeältä edelleen. Se herätti minun epäilykseni. Päätin tarkistaa verensokerin ennen kuin pistäisin. Se oli 6,7 hieman kohoamista. Koska ohjeitten mukaan verensokerin olisi pysyttävä alle 10, minä en tahtonut ottaa riskiä, joten en pistänyt. Aamulla uusi mittaus: 4,2. Keskipäivällä taas: 3.8
Nyt pari päivää myöhemmin 2.3, jota pelästyin ja annoin jo hunajaa, kunnes sain tietää, että tuo olisi normaalin rajoissa kissan verensokeriarvoksi.

Enää minä en ymmärrä. Ilmeisesti minun kissallani Ei ole diabetestä?
Mutta mikä sitten, jos kyseessä olisi Corona ja Fib, kissa olisi jo huonommassa kunnossa. Olemukseltaan on virkeä, mutta ruoka ei tahdo maistua edelleenkään. Ainoa mikä kelpaa on sei ja vesi. Ripulia, oksentamista, eikä muitakaan eritteitä ole näkynyt.
Antibiootteja pitäisi syöttää vielä 4 pv, on kahden viikon kuuri menossa. Voisiko syömättömyys ja nirsous johtua lääkkeistä?
marunaj3
 
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Joulu 2012 12:09

Re: 9 vuotias Wille-poika

ViestiKirjoittaja tuijas » 12 Joulu 2012 10:38

Ole välittömästi yhteydessä eläinlääkäriisi, sillä ylimäärä insuliinia on vaarallista!
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21


Paluu Kun kissa sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa