Mainoksia

Kisu repii alamasun karvoja, mikä?

Re: Kisu repii alamasun karvoja, mikä?

ViestiKirjoittaja snowgrouse » 05 Huhti 2010 20:00

Omalla kissallani on sama juttu. Sain sen viisivuotiaana eläintalolta ja jo silloin se oli nyhtänyt masunsa kaljuksi. Se on muuten suht rento ja lupsakka täti eikä mikään maailman neuroottisin kissa, mutta joskus tulee pesseeksi masuaan "liikaa" hermostuneena. Se ei ole muuten pureskellut/raapinut itseään eikä tehnyt pahempaa vahinkoa (olen kuullut mm. siamilaisista jotka ovat olleet tehneet pahempaakin jälkeä itselleen) ja on ollut ihan hyväntuulinen (se on nyt arvokas yksitoistavuotias rouva). Tuota nyhtämistä voisi kaiketi vertailla kynsien pureskeluun ihmisillä.
snowgrouse
 
Viestit: 12
Liittynyt: 06 Joulu 2009 19:28

Re: Kisu repii alamasun karvoja, mikä?

ViestiKirjoittaja 2801530804 » 18 Huhti 2010 14:24

Hei! Oletko tutkituttanut kisusi kilpirauhasta, omallani on kilpirauhasen ylitoiminta ja se alkoi, kun se rapsutti aina vasemman korvan vierestä. Luulin, että sillä olisi korvatulehdus, mutta lääkäri totesi ylitoiminnan. Kissani oli ennen n. 5 kg painoinen ja muita oireita ei ollut, mutta kun aloin antaa kilpirauhaslääkettä, tuli pahoinvointia ja paino putosi yli puoleen ja jatkuu edelleen. Kissallani on aina nälkä ja sen aineenvaihdunta on vilkasta, eli käy pissalla ja kakalla aika usein. Olen antanut hänelle naudanpaistilihaa aika useasti, kun se tuntuu olevan ainoa, joka pysyy sisällä vähän aikaa. Lopetin lääkityksen, koska tuoteselosteessakin luki, että aiheuttaa pahoinvointia, ja sitä olikin enemmän. Tässä vain yksi vinkki!
2801530804
 
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Huhti 2010 13:30

Re: Kisu repii alamasun karvoja, mikä?

ViestiKirjoittaja Kiisu » 06 Loka 2010 11:07

Minulla 9 vuotias leikattu tyttökissa, joka tänä kesänä alkanut "kaljuuntua" masustaan. Nyt jo takajalkojen sisäpinnalla kaljuja kohtia ja pienet alut myös etutassuissa. Perheessä myös toinen kissa, jolla ei tätä ongelmaa.

Kissa syö hyvin, virtsaa ja ulostaa normaalisti. Iho siisti. Hiukan voinut painoa tulla lisää, mutta muuten turkkikin erinomaisessa kunnossa. On ihan normaali itsensä. Ei millään tavalla masentunut eikä laiskistunut. Kesällä kissa on ulkoillut jonkin verran, jota ei ole aiemmin saanut tehdä. Matokuurit saanut.

Luulin myös, että kissani on jotenkin outo tapaus, joten ihan kiva kuulla, että muitakin samanlaisia on. Täytynee koettaa tätä feromonia.
Kiisu
 
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Loka 2010 10:52

Re: Kisu repii alamasun karvoja, mikä?

ViestiKirjoittaja Toma112 » 19 Loka 2010 12:19

mulla on ollut 2 alapäänsä itse ajellutta kissaa.toiselta löytyi UÄ:ssä vatsasyöpä>>kuoli
toiselta löytyi munaiskivi>>kuoli hoidosta huolimatta.2000euron tehohoito ei auttanut.
Toma112
 
Viestit: 2
Liittynyt: 19 Loka 2010 11:57

Re: Kisu repii alamasun karvoja, mikä?

ViestiKirjoittaja snowgrouse » 10 Marras 2010 18:39

Nyt oma kissani on lopettanut karvojensa nyhtämisen. Vaihdettiin raksut vähähiilihydraattisiin. Merkkiä ei kaiketi saa tässä mainostaa, mutta ovat runsasproteiinisia ja lähempänä täysliharavintoa, jota sitäkin varmaan voisi kokeilla. Katti oli selvästi allerginen jollekin mömmölle mitä edellisissä raksuissa oli (ja nekin olivat vielä hienompaa ja viljatonta eläinkaupan merkkiä). Masukarvat ovat vihdoinkin kasvaneet takaisin, turkki kiiltää ja kissa on muutenkin pirteämpi.
snowgrouse
 
Viestit: 12
Liittynyt: 06 Joulu 2009 19:28

Edellinen

Paluu Kun kissa sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa