Mainoksia

Karvanlähtöä ja mahdollisesti punkki korvassa???

Karvanlähtöä ja mahdollisesti punkki korvassa???

ViestiKirjoittaja falkor » 05 Loka 2009 13:57

Olimme mieheni kanssa matkalla ja kissamme oli silloin hoidossa sukulaistemme luona.
Kolme päivää ennen matkaa pesin kissani ja huomasin punkin korvan takana, jonka poistin.
Matkan jälkeen haimme kissan pois ja huomasimme että siltä oli lähtenyt kaulan kohdalta karvaa, korvien ja kaulan alueella esiintyi mustaa kahvipurumaista eritettä ja vasemman korvan vieressä rupi.
Kävimme heti eläinlääkärillä ja hän ottikin näytteitä eikä mitään syöpäläisiä löydetty. Lääkäri sanoi että se on vain jonkinnäköinen karvatupin tulehdus, kissa sai antibioottipistoksen ja mukaan annettiin korville ja ihotulehduksille tarkoitettu lääke (en nyt muista lääkkeen nimeä), jota käskettiin levittää kohtaan, mistä karva lähti (muuta ei kerrottu).
Koska lääke sopeutui myös korville, laitoin kissalle myös korvatippoja.

Lääkärikäynnistä on nyt noin 2 viikkoa ja lääkettä annettiin viikon ajan kaulalle (näin käskettiin lekurista), mutta koska olen huomannut että tauti ei ole vielä ohi, olen myös antanut sitä välillä ensimmäisen viikon jälkeen. Lääkettä olen laittanut myös korvan vieressä olevalle ruvelle ja välillä korviin.

Kaulurissa alkaa jo karva kasvaa takaisin, mutta kissalla edelleen sitä mustaa purumaista eritettä kaulassa, hieman korvien "sisäänkäynnissä" ja korvissa. Lisäksi kissan turkki tuntuu olevan hieman kiilloton.

Koska kissani raapi koko ajan korvan vieressä olevaa rupea, olemme laittaneet sille pienen sukan takajalkaan. Onko ok?

Mitä minun kannattaisi tehdä, entäs mitä lääkettä minun kannattaisi ostaa?

Kiitos paljon jo etukäteen!
falkor
 
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Loka 2009 13:07

Re: Karvanlähtöä ja mahdollisesti punkki korvassa???

ViestiKirjoittaja heleena » 06 Loka 2009 13:54

Lääkäri voisi tutkia, mitä sen? Ei kutinaa voi sietää.
heleena
 
Viestit: 30
Liittynyt: 26 Syys 2009 07:57

Re: Karvanlähtöä ja mahdollisesti punkki korvassa???

ViestiKirjoittaja tuijas » 07 Loka 2009 12:25

Ota yhteyttä hoitaneeseen eläinlääkäriin jatkohoitoja varten. Kaikki ihovaivat eivät heti parane ja on tärkeää olla yhteydessä hoitaneeseen eläinlääkäriin jos hoito ei ole auttanut.
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21

Re: Karvanlähtöä ja mahdollisesti punkki korvassa???

ViestiKirjoittaja windii » 14 Loka 2009 16:47

Minun kissoillani oli myös mustaa purumaista iholla, melkein kaikkialla mutta eniten juuri kaulassa. Kyseessä oli kirput. Voisiko vastaava olla myös teillä kyseessä?
windii
 
Viestit: 1
Liittynyt: 14 Loka 2009 16:44


Paluu Kun kissa sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa