Mainoksia

Kissa pissaa väärään paikkaan! Apua?!

Kissa pissaa väärään paikkaan! Apua?!

ViestiKirjoittaja anukatava » 22 Helmi 2010 20:43

Kaksi viikkoa sitten huomasin poikakissani (leikattu n. 1/2-vuotiaana, nyt 3,5-v.) pissaavan olohuoneen nurkkaan, parvekkeen oven eteen. Meni viikko, jonka aikana käytiin normaalisti wc-astialla ja sitten taas pissat samaan paikkaan, kahtena peräkkäisenä päivänä. Yritin jynssätä nurkkaa etikkavedellä, kloriitilla ja lopuksi ostin eläinkaupasta "kissankarkoitetta". Vein kissan eläinlääkäriin jossa siltä otettiin virtsanäytteet. Näytteistä löytyi kunnon bakteeritulehdus ja yksi virtsakide. Lääkäri määräsi 10 pvän antibioottikuurin ja siitä on nyt puolet syötetty. Lisäksi kissalle määrättin uusi ruokavalio, josta se ei ole ollut kovinkaan innostunut. Luulin asian olevan jo paranemaan päin, kunnes tänään taas sama juttu. Ehdin viime tipassa nostaa kissan wc-astialleen, johon se sitten teki tarpeensa hetken emmittyään. Olen aina käyttänyt pellettejä eikä aiemmin ole ollut mitään vastaavaa.. mistä tämä voi johtua ja onko vinkkejä millä pissaamiset saa loppumaan?! Ja onko jotain ihmeainetta, jolla viimeisetkin hajut saa pois laminaatista/listoista?
Lääkäri ehsotti lisäksi laittamaan kyseiseen nurkkaan ruokakipon, josko se auttaisi. Tein niin, tosin tänään kuppi oli tyhjä, vahingon melkein sattuessa....
APUA...keinot alkaa olla vähissä....
anukatava
 
Viestit: 1
Liittynyt: 22 Helmi 2010 19:59

Re: Kissa pissaa väärään paikkaan! Apua?!

ViestiKirjoittaja mause » 25 Helmi 2010 14:36

Meillä on sama ongelma, käytettiin n. 8kk poikakissa lääkärissä kun pissasi milloin sänkyyn milloin sohvalle..
Viljo saikin 10 pv antibioottikuurin koska virtsassa oli bakteereja jotka vaativat hoitoa.
Nyt kuurista on syöty n. puolet ja virtsailu jatkuu edelleen sohvalle ja sänkyyn.
Onkohan kissalla nyt enemmin vikaa pään sisällä kuin fyysisesti?
mause
 
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Kesä 2009 20:56

Re: Kissa pissaa väärään paikkaan! Apua?!

ViestiKirjoittaja 2801530804 » 18 Huhti 2010 15:00

Heips. Omilla kolmella poikakissalla oli sama vika, ja aina oli syynä virtsatietulehdus. Putsaan etikkavedellä ja jollain vahvalla pesuaineella, ei kannata käyttää kloriittia, koska se ainakin minulla on niiden hajuaistien herkkua., kokeile laittaa kloriittia sen vadin lähelle (tietysti niin ettei se saa sitä nuoltua) ja pese pissavati myös kloriitilla! Nyt kun huomaan jollakin näistä olevan vessahätä, komennan niitä menemään vessaan pissalle, jota olin jo hokenut niiden pienenä ollessa (ovat nyt 17 vuotiaita)Yleensä se auttaa ja kehuminen sen jälkeen on tärkeätä. Jos tekee muualle kuin vessaan, toru sitä, minä sanon, tuhma poika, vessaan pissataan. Tätä ei tietenkään voi työssäoleva aina tehdä, mutta ainakin minulla toimii, kun huomaan käytöksestä vessahädän!
Muista torua väärään paikkaan pissaamisesta ja kehua kun tekee oikein, minä teen sen aina kun huomaan jonkun olevan pissalla, onneksi voin vain huutaa olkkarista, että hyvä poika, äiti korjaa, vaikka en tietäisi kuka siellä on.
Vieraat ihmiset saavat ne yleensä tekemään sitä ja kun olen ollut koko päivän poissa, yksi protestoi pissaamalla sänkyyn, mutta kun tiedän sen, osaan varautua. Tämä voi kuulostaa humpuukilta, mutta päti myös 19 vuotta sitten kuolleeseen todella vanhaan, edelliseen kissaani!
2801530804
 
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Huhti 2010 13:30


Paluu Kun kissa sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa