Mainoksia

Ruoan vaihto ja ummetus

Ruoan vaihto ja ummetus

ViestiKirjoittaja snowgrouse » 04 Kesä 2010 21:34

Olen tässä viimeisen viikon yrittänyt totuttaa kissaani uuteen ruokaan. Se on syönyt aikaisemmin toisen merkin light-raksuja missä on ollut enemmän kuitua, mutta nyt olen (siis ainakin yritän) siirtää sitä proteiinipitoisimmille raksuille sen terveyden vuoksi kun kissa on läskinpuoleinenkin. Olen sekoitellut vanhat ja uudet raksut 50/50 sekoitukseksi ja kissa on popsinut niitä ihan mielissään, mutta uusi ruoka tuntuu ummettavan sitä. Se yrittää mennä syömisen jälkeen laatikolle ja sitten kuuluukin vain sydäntäsärkevän tuskainen naukaisu kun ei tulekaan kakka. Ja jos tulee kakka, niin se on sitten vain pieni papana. Olen sitten lisännyt vanhan ruoan määrää ja sitten on göntsää tullut paremmin, mutta harmittaisi jos ei muuten terveellisempään ruokaan vaihtaminen onnistuisi. Kuinka kauan ja millä mittasuhteilla kannattaisi noita ruokia sekoitella ja odottaa että kisun masu tottuu--tottuuhan se? Ja kuinka pitkän aikaa kissa voi olla kakkimatta ilman että menee vakavaksi? (2-3 pv luin jostakin, pitääkö paikkansa)?
snowgrouse
 
Viestit: 12
Liittynyt: 06 Joulu 2009 19:28

Re: Ruoan vaihto ja ummetus

ViestiKirjoittaja sahrami » 07 Kesä 2010 12:35

Hei!

Oletko ajatellut että voisit kokeilla vaihtaa ruuan johonkin toiseen kuin siihen mihin nyt on ollut tarkoitus vaihtaa? Markkinoilla on kuitenkin paljon laadukkaitakin kissanruokamerkkejä.
sahrami
 
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Joulu 2009 16:40


Paluu Kun kissa sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa