Mainoksia

Kissan herpes

Kissan herpes

ViestiKirjoittaja Sisii » 04 Heinä 2010 20:15

Minulla on n. 4kk. ikäinen kissanpentu, joka jo syntymävaiheessa on sairastunut herpekseen, tai niin ainankin eläinlääkäri arvioi. Taudin aikana kissan suun ympärys ja nenänpielet olivat mustan "karstan" peitossa.
1.5kk. aikana kisulla ollut 2* Synulox antibiottikuuria, toisen kuurin viimeisen ab. annoksen annoin tänään.
Silti kissa oireilee vielä, eli leuan alla on vielä mustaa karstaa, joka kaikki ei ole vielä irronnut, muut oireet, kuten silmätulehdus on mennyt silmätipoilla kylläkin jo ohitse.

Mielestäni olen antanut monipuolista ravintoa kissalle, myöskin eläinlääkäri antoi lisäravinteeksi kissalle Nutri plus geeliä jota annan muun ravinnon lisäksi päivittäin n. 2cm annoksen.

Tästä mustasta karstasta olen huolissani, ilmeneeköhän kyseistä mustaa töhnää muiden sairauksien yhteydessä?
Sisii
 
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Heinä 2010 19:55

Re: Kissan herpes

ViestiKirjoittaja jennyv » 21 Elo 2011 20:31

Mikäli kissasi on saanut herpeksen, ei se siitä koskaan parane. Kissa tulee aina olemaan herpeksen kantaja joka esim sterssin seuraukseni aktivoituu aina uudelleen ja uudelleen. Minulla on nyt 4 vuotias leikattu tyttökissa, joka sai herpeksen emoltaan aivan pienenä. Pennulla oli todella paha silmän sidekalvon tulehdus ja oli saanut vaivaan tipat + lääkekuurin. Oireet lievenivät aina lääkekuurin ajan, mutta kun kuuri loppui alkoi silmän vuoto ja rähmintä uudelleen. Tämän jälkeen monien eläinlääkäri käyntien, testien ja lääkekuurien myötä annoimme periksi. Oli ilmiselvää, että kissa tulee kärsimään silmän vuotamisesta, aivastelusta sekä silmien pigmentti muutoksista loppu elämänsä. Sairauteen ei lääkekuuria ole, mutta kissan oloa ja eloa helpottaa vain perusteellinen ja joka päiväinen silmän huuhtelu ja putsaus. Näin kissa saa nauttia kissanpäivistään vaikka tämä inhottava sairaus tuleekin häiritsemään koko loppu elämän, omistajalta vaditaan vain järjestelmällistä sekä jatkuvaa työtä kissan silmien kanssa. :)
jennyv
 
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Elo 2011 20:23


Paluu Kun kissa sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa