Mainoksia

Kissan köhiminen käheästi vai onko se kakomista

Kissan köhiminen käheästi vai onko se kakomista

ViestiKirjoittaja kissamummo » 12 Marras 2008 21:08

Mib][/b]
Minun noin kolmivuotias kollini Paavo, on nyt parina päivänä kakonut sellaisella käheällä äänellä. Vaikuttaisi kuin sillä olisi kurkussa tai mahalaukussa tai suolistossa jotain mikä ei nyt irtoa. Voisiko sille antaa parafiiniöljyä tai jotain muuta öljyä pikkuisen enemmän kerralla. Mahtaisiko se autaa. Muuten ei kissa vaikuta sairaalta ja on ulkona. Ei oksenna, kakoo vain käheällä äänellä silloin tällöin.
Mikä neuvoksi???
kissamummo
 
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Syys 2008 10:26

Re: Kissan köhiminen käheästi vai onko se kakomista

ViestiKirjoittaja tuijas » 13 Marras 2008 13:25

Joskus kissalla menee ruoho nenäonteloon, toisinaan kissat köhivät matojen takia. Vähän harvemmin kissa nielee langan, joka voi olla vakavaakin. Jos lanka ulottuu suolistoon asti, kissa usein myös oksentelee tiheään.
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21

Re: Kissan köhiminen käheästi vai onko se kakomista

ViestiKirjoittaja kissamummo » 13 Marras 2008 22:12

Kiitos arvioinnista. Jos itse jotain tämän perusteella arvioisin, niin sanoisin, että matoja on. Kaikki kolme kissaa sitten lienee syytä madottaa. Ne eivät tahdo millään ottaa matolääkkeitä minkäänlaista. Olen yrittänyt kaikkea muuta paitsi suoraan suuhun ja se ei tule onnistumaan. Minulla on Flubenolia tahnana nyt kolmelle kissalle ostettuna valmiina, joten aloitan huomenna kuurit. Kiitos viestistäsi. Tulen kertomaan sitten kun näen mikä vaikutus sillä on ollut.
kissamummo
 
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Syys 2008 10:26

Re: Kissan köhiminen käheästi vai onko se kakomista

ViestiKirjoittaja kissamummo » 16 Marras 2008 22:52

Olen nyt madottanut kaikki kolme kissaani. Sulo-kolli otti lääkkeensä ihailtavan hyvin . Koko kuuri on otettu. Sohvi-neiti ja Paavo ovat vähän jäljessä. Huomenna ovat nekin saaneet kaiken. Paavo tuli äskettäin sisään oltuaan yli vuorokauden poissa ja kerran se jo ehti kakomaan tai yskimään käheästi tai mitä se nyt sitten on. Ei oksenna edelleenkään. Aika pahalta se kuulostaa. Halusi ulos, joten päästin sen, koska ei vaikuta sairaalta. Onko syytä kuitenkin mennä eläinlääkäriin sen kanssa vai odotanko vielä koko kuurin loppumista ja sen vaikutusta? En ole Paavo-kollin kanssa vielä ollut eläinlääkärissä, mutta ainakin rokotukset sillä taitaa olla hiukan myöhässä.
Odotan mielenkiinnolla vastaustasi ja kiitos vaivannäöstäsi.
kissamummo
 
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Syys 2008 10:26

Re: Kissan köhiminen käheästi vai onko se kakomista

ViestiKirjoittaja tuijas » 18 Marras 2008 11:22

Jos yskiminen johtuu madoista ei se lopu aivan heti, jos tila jatkuu viikon-parin päästä, kannattaa kissa viedä eläinlääkäriin. Mikäli tulee hengitysvaikeuksia (läähättää), pitää kissa viedä heti eläinlääkäriin.
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21

Re: Kissan köhiminen käheästi vai onko se kakomista

ViestiKirjoittaja kissamummo » 18 Marras 2008 19:35

kIITOS VASTAUKSESTASI. aSIA ON YMMÄRRETTY. nYT VAIN ODOTAN JA KATSON MIHIN SE JOHTAA. tÄNÄÄN pAAVO-KOLLI AIVASTI. sE OLI EKA KERTA KUN KUULIN SEN AIVASTAVAN. aNNAN SEN NUKKUA NIIN PALJON KUIN SE HALUAA. eHKÄ UNIKIN AUTTAA.
kissamummo
 
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Syys 2008 10:26


Paluu Kissan terveydenhoito

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron