Mainoksia

Leikatut tyttökissat merkkailevat kuin kollit

Leikatut tyttökissat merkkailevat kuin kollit

ViestiKirjoittaja mandy62 » 19 Syys 2011 14:38

Hei,
voisiko joku auttaa, onko jollakin kokemusta. Minulla on kaksi 6-vuotiasta tyttökissaa. Heidät on leikattu n. 9 kk iässä.
Kissat ovat alkaneet käyttäytyä kuin kollit. Ne tappelevat keskenään ja merkkailevat paikkoja kuin kollikissat. Selkä köyryssä ja häntä pystyssä. Kesällä ne ovat olleet ulkona meidän pihallamme ja olen itse nähnyt miten ne merkkailevat kukkalaatikot, kuusiaitaa, puuvajan seinää, oven pieluksia jne. Kun ne tulevat sisälle, merkkailu jatkuu. Minulla on jo hätä mitä minä teen. En ole uskaltanut enää päästää kissoja sisälle. Tämä on todellinen ongelma, enkä ole kuullut keneltäkään vastaavaa. Niillä ei ole virtsatulehdusta tms. tutkittu on. Ne vain merkkailevat.
Olen jo miettinyt, että pitääkö minun lopettaa kumpikin kissa vai mitä minä teen? Voisiko joku auttaa? Talvi tulee ja kissat pitäisi päästää sisälle. Meillä on käytössä se Feline-feremonisysteemi, ei mitään apua.
Voisiko noille antaa jotakin hormoonihoitoa tai jotakin, onhan ihmisilläkin vaihdevuodet ja naishormoonit alkavat vähentyä ja tulee kaikenlaisia ongelmia. Voiko kissoilla olla samanlaista?

t. Mandy
mandy62
 
Viestit: 1
Liittynyt: 19 Syys 2011 14:31

Paluu Kissan terveydenhoito

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron