Mainoksia

Kissa "merkkailee"

Kissa "merkkailee"

ViestiKirjoittaja Shadegrown » 30 Elo 2009 18:33

Minulla on kaksi leikattua kollikissaa.Toinen niistä (vuoden ikäinen) pissailee lähes päivittäin sohvalle tai sohvan viereen lattialle, aloitti tämän tavan jo ennen kastraatiota, eli sohvaan on pakostakin jäänyt "entiset" hajut vaikka todella vahvan hajuista tuo virtsa on edelleen.Olen kuitenkin huolissani voisiko kyseinen käytös johtua esim.virtsakiteistä, kasvaimesta tms?(Ei kyllä näytä mitenkään arastelevan tai tuskastelevan pissaamista)Kissa on muuten leikkisä, syö hyvin ja on kaikinpuolin normaali.Hiekkalaatikot olen pitänyt puhtaana, joten syy ei voi johtua siitä.Onko tämä pelkkää merkkailua, koska muualle kissa ei pissaile?Kannattaisiko joka tapauksessa käydä eläinlääkärillä tarkistuttamassa että saisi poissuljettua terveydelliset syyt?
Shadegrown
 
Viestit: 1
Liittynyt: 30 Elo 2009 18:09

Re: Kissa "merkkailee"

ViestiKirjoittaja tuijas » 01 Syys 2009 20:46

Kyllä kyse voi olla ihan merkkailusta jos tekee vain samaan kohtaan. Syynä voi tosissaan olla se, ettei sohvasta saada entisiä hajuja pois. Jos kissalla on virtsaamisvaikeuksia tai havaitset jotain muuta outoa käytöstä, tulee kissa viedä eläinlääkärin tarkastukseen. Jos saat kissaltasi virtsanäytteen, on se mahdollista tutkituttaa eläinlääkärissä kiteiden varalta. Näytteen tulee kuitenkin olla tuore ja sen saaminen voi olla hankalaa. Joskus muuttuneet virtsaamistavat johtuvatkin virtsavaivoista. Jos sohvan poistaminen ja hajujen poisto eivät auta virtsailua vähentävästi, kissa kannattaa viedä eläinlääkäriin.
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21


Paluu Kissan terveydenhoito

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron