Mainoksia

Arka kissa ja hoito????

Arka kissa ja hoito????

ViestiKirjoittaja Ansku85 » 18 Huhti 2010 12:40

Minulla on kaksi kissaa 7vuotias uros ja kohta 5vuotias narttu (leikattuja)
kysyisinkin kun narttu kissa pelkää ihmisiä ja ei anna ottaa syliin niin mitä sen kanssa voisi oikein tehdä??
Kissat eivät ole olleet minulla aina vaan ne tulivat noin 2 vuotta sitten minulle.(en tiedä mitä edellisessä kodissa tapahtunut)??
Narttu kissan kanssa ongelmana se että sillä turkki takussa eli paakkuuntunut selässä niinkuin oisi irokeesi ok siihen tiedän että nukutukseen ja eläinlääkäri poistaa takut mutta kun ongelma uusiutuu niin eihän se nukutuskaan aina ole ihan tervettä?? Kissa arka ja ei anna ottaa syliin niin miten saan sen harjattua kun ei anna koskea ja pesu ei tule kysymykseenkään en saa kissaa pideltyä ja jos on kaveri pitämässä menee ihan paniikkiin ja alkaa rimpuilee ettei asiasta mitään tule...

Mietin vaan sitä kun madotuksen kanssa on niin paljon ongelmia kun kissa ei oikein anna edes lähestyä niin miten senkin saan hoidettua..??
Ja esim jos kissa sairastuu niin jos joutuu antamaan lääkettä en kyllä sitä saa hänelle annettua..... Ja ei varaa joka päivä kissaa lääkäriinkään lääkkeenottoa varten viedä ja eikö sekin jos kissaa kuljettaa kokoajan jonnekkin stressaa vielä enemmän...

Kaikkea olen kokeillut antanut kissan olla en ottanu väkisin syliin leikittää mutta muutosta ei ole tämän kohta 2vuoden aikana tullut..

kaverinsa uros kissan kanssa käyttäytyy ihan normaalisti...

Mietin vaan tässä kissan elämää onko se oikein jos joutuu kokoajan pelkäämään ja esim just jos sairastuu en saa sille anettua tabletteja
Kun luulen jos sen tabletinkin väkisin antaisin ei antaisi tulla enää ollenkaan lähelle kun alkaa pelkäämään sitä että väkisin taas jotain suuhun pistetään

Auttakaa avutonta...
Ansku85
 
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Huhti 2009 13:10
Paikkakunta: Imatra

Re: Arka kissa ja hoito????

ViestiKirjoittaja sahrami » 18 Huhti 2010 15:23

Hei!

Madotusongelmaan yksi vinkki on sekoittaa matolääke kissan ruoka-annokseen. Silloin on tietysti tärkeää varmistaa että kissa syö koko ruoka-annoksen johon lääke on sekoitettu. Ja vielä koska perheessä on kaksi kissaa, tulee kummankin kissan saada oma annoksensa eikä niin että toinen ryöstää toisenkin ruuat ja lääkkeet siinä sivussa.

Onko kissan takkuja siis koskaan selvitelty? Mikäli ei, niin voisihan ne yhden kerran leikellä pois eläinlääkärissä, ja toivoa ettei uusia muodostu. Jos kissa on terve niin se yleensä pitää turkkinsa itse kunnossa. Onko kissa ylipainoinen? Hyvin lihavan kissan voi olla vaikea ylettyä nuolemaan itseään joka puolelta ja silloin varsinkin pitkäkarvaisille kissoille pääsee syntymään takkuja.
sahrami
 
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Joulu 2009 16:40

Re: Arka kissa ja hoito????

ViestiKirjoittaja Vanuski » 05 Touko 2010 10:40

Vinkkinä villimmän kissan käsittelyyn: kannattaa kääriä kissa esim. pyyhkeen sisään ja pistää sitten jalkojenväliin, kun tunkee pillerin kurkkuun. Näin kissa ei pääse raapimaan niin kovasti ja joitain kissoja pyyhkeeseen kääriminen voi rauhoittaa. Kissan silmien peittäminen rauhoittaa myös kissaa, mutta se on yleensä hankala tehdä. Lopulta arkakin kissa on pakko esim. madottaa eli silloin tarvitaan vain reippaita otteita. Lääkitseminen on kuitenkin kissan omaksi parhaaksi.
Vanuski
 
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Heinä 2009 12:21


Paluu Kissan terveydenhoito

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa