Mainoksia

Koira haluaa saunaan!

Yleinen lemmikeihin littyvä keskustelu.

Koira haluaa saunaan!

ViestiKirjoittaja mau mau » 26 Loka 2010 20:27

Hei!

Nuori, joka paikkaan tunkeva corgi-koirani olisi hirmu innokkaasti tulossa saunaan. Jos se sinne pääsee, se menee ja köllöttää onnellisena lauteella ja näyttää nauttivan olostaan. :)

Onko vaarallista antaa koiran piipahtaa kuumassa saunassa? Ja miksihän se ylipäätään sinne niin innokkaasti haluaa?

Olemme pari kertaa antaneen koiran käväistä alimmilla lauteilla ja tarjonneet sille koko "saunomisajan" raikasta vettä.
mau mau
 
Viestit: 5
Liittynyt: 27 Huhti 2009 05:26

Re: Koira haluaa saunaan!

ViestiKirjoittaja sahrami » 27 Loka 2010 18:05

Hei!

Jos koira itse haluaa tulla saunaan, ei varmaankaan ole haittaa että se siellä piipahtaa. Vettä tietysti kannattaa tarjota ja päästää koira pois viimeistään sitten kun se itse haluaa poistua. Muutenkin rajoittaisin koiran saunomiset vain lyhyisiin aikoihin ja jättäisin löylyt heittämättä silloin kun koira on paikalla. Koirahan ei hikoile samalla tavalla kuin ihminen, vaan sen ainoa keino alentaa ruumiinlämpötilaa on läähättäminen.

Ja sitä tietysti kannattaa vahtia ettei koira polta itseään kiukaaseen. =)
sahrami
 
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Joulu 2009 16:40

Re: Koira haluaa saunaan!

ViestiKirjoittaja Kääkkänä » 27 Loka 2010 19:14

Meillä kääpiöpinseri tunkee mukana saunaan. Se hyppää saman tien ylälauteille ja menee makoilemaan oman pyyhkeen päälle ja silminnähden rentoutuu, päästelee jopa hentoa pihinä-ääntä maatessaan silmät sikkurallaan lauteilla. :) Se osaa lähteä itse pois kun on liian kuuma, joskus se jaksaa olla pitkäänkin, toisinaan vain hetken. :) Pelkästään "saunaan"-sana saa sen singahtamaan saunaa kohti. :D Vettä herralle tarjotaan tietysti moneen otteeseen saunomisen aikana. :)
Kääkkänä
 
Viestit: 44
Liittynyt: 14 Tammi 2010 18:49


Paluu Yleinen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa