Mainoksia

Kynsien värinmuutos (nopea?)

Kynsien värinmuutos (nopea?)

ViestiKirjoittaja mjoo » 24 Maalis 2011 16:45

Minulla on vaalea koira, jolta leikkasin kynnet viimeksi noin 3 viikkoa sitten. Olen kyllä hiplaillut ja katsellut tassuja muuten vain, mutta nyt huomasin, että melkein kaikki molempien etutassujen kynnet ovat muuttuneet väriltään juuresta ikään kuin tumman violetiksi, kuin mustelman värisiksi. Mistä ihmeestä voisi johtua?? Kannuskynnet ovat normaalin vaaleat, samoin oikeastaan takajalan kynnet. Kynnet eivät näytä ollen edes kuluneet paljoa. Lisäksi koira nuolee ja puree etutassujaan välillä. :O mikä tässä voisi olla taustalla? Koirallani on antibioottikuuri käynnissä, sillä sillä on ollut rankka kokonaisvaltainen tulehdus, joka levisi verenkiertoonkin (mutta alkulähdettä ei saatu selville). Voiko tämä värimuutos liittyä tulehdukseen, esim. verenkierron bakteereihin?? Kuitenkaan kynsien juuret ja iho ei näytä tulehtuneilta/epänormaaleilta, eikä kynnet ole halkeilleet. Ainoastaan itse kynnen väri on puoliksi "violetinpunainen" alkaen juuresta noin puoliväliin kynttä.. :O
mjoo
 
Viestit: 1
Liittynyt: 14 Joulu 2009 20:48

Paluu Kun koira sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa