Mainoksia

Verta silmän etukammiossa

Verta silmän etukammiossa

ViestiKirjoittaja Blenheim » 12 Heinä 2013 17:15

Olen käynyt kaksi kertaa eläinlääkärillä vaivan takia (viikon aikana), saamatta kunnollista diagnoosia. Ehkä täältä lisätietoa/apua?

Havaitsin 12-vuotiaan koirani silmässä vakavaa punoitusta ja käytin koiran lääkärillä. Lääkäri mittasi silmästä paineen, kipeä silmä 9 tavallinen 12. Koirallani on kaihia molemmissa silmissä, eikä silmänpaineita ole mitattu aikaisemmin.. Joten en tiedä millaset ne koirallani on normaalisti. Kipeän silmän pupiili ei supistu, eikä sarveiskalvolla ole merkkejä vauriosta.

Koira käyttyätyy normaalisti, syö juo yms. Silmä ei häntä tunnu haittaavan, eikä hankaa sitä tassulla, siristä silmää tms.

Lääkäri epäili traumaa, kasvainta, uveiittia tai jonkin sortin hyytymyshäiriötä. Viikonloppu oltiin kipulääkkeillä ja silmätipoilla (Oftan Dexa-Chlora). Käytiin kontrollissa, ja epäili taas samoja eikä tehnyt mitään eri tutkimuksia silmälle. Vastaus oli "ehkä" paha trauma ja hyytymishäiriö, mutta ei sulkenut pois kasvaimen mahdollisuutta. Koska ei nähnyt silmänpohjaa kunnolla.

Silmä näyttää ajoittan paremmalle = silmä ei ole kokonaan verenpunainen, vaan veri "laskeutuu" silmän alareunaan, joilloin koiran normaali silmänväri näkyy jo vähän. Mutta saataa taas olla hetken päästä uudestaan kokonaan punainen.

Pidän hyvin mahdollisena, että vanhukseni on sattutanut silmän hypätessään sohvalta sohvapöydän kulmaan. On vaan kurjaa katsella vanhusta punasilmäisenä. Ihmisillä vastaavan vaivaan auttaa vain aika. Ehkä myös minulla.. Mutta miksi silmä menee välillä taas kokonaan punaiseksi, "irtoveri" liikuu silmän kammiossa, ja värjää sen.. Kun koira "riehuu"? (esim pyyhkii itseään mattoon/sohvaan kun on kastunut ulkona).

Häiritsee epätietoisuus. Kolmatta kertaa minulla ei opiskelelija budjetilla ole varaa mennä lääkäriin saamaan "ehkä" diagnooseja. Huoli vaan on rakkaasta suuri. :(
Blenheim on tönäissyt viestiketjua viimeksi klo 12 Heinä 2013 17:15
Blenheim
 
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Heinä 2013 16:08

Paluu Kun koira sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron