Mainoksia

Koira ja suklaa

Koira ja suklaa

ViestiKirjoittaja Elviira » 01 Joulu 2013 20:02

Hei!

Olen viimeaikoina lukenut netistä paljon koirien suklaa ja ksylitolimyrkytyksistä. Minulla on itselläni noin 20 kg painava koira, joka on elämänsä aikana syönyt epähuomiossa pöydiltä ja laukuista suklaata, ja muistaakseni ksylitolipurkkaakin (ja värikyniä ja huulirasvoja jne..) Minulle hiipi nyt mieleen kauhea epäilys, että ovatko nämä "herkut" voineet aiheuttaa koiralleni jotain pysyviä elinvaurioita? Koskaan ei eläinlääkäriin ole tarvinnut noiden hänen herkuttelujen jälkeen lähteä, joten ainakaan muistaakseni oireet eivät ole silminnähden olleet kovinkaan vakavia. Tosin näistä herkutteluista on jo vuosia aikaa joten en muista olenko silloin osannutkaan tuijottaa joidenkin tiettyjen oireiden ilmenemistä. Nykyään on tultu visusti pidettyä laukut koiran ulottumattomissa ja keittiön ovi kiinni. Kiitos jos joku osaa vastata kysymykseeni :)
Elviira
 
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Joulu 2013 19:51

Re: Koira ja suklaa

ViestiKirjoittaja sahrami » 02 Joulu 2013 10:27

On tietysti mahdollista että jotakin vaurioita on voinut syntyä, mutta mikäli koira vaikuttaa voivan hyvin, ei mielestäni ole syytä huoleen. Esimerkiksi maksalla ja munuaisilla on jonkin verran ylimääräistä toimintakapasiteettia, niin että pieni vaurio ei välttämättä vaikuta niiden toimintaan.
sahrami
 
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Joulu 2009 16:40

Re: Koira ja suklaa

ViestiKirjoittaja Elviira » 02 Joulu 2013 12:12

Kiitos paljon vastauksestasi! Muistelisin että olisikohan tämä meidän dogi saanut 1 leivontasuklaalevyn muutamana jouluna napattua pöydältä tai kaapista. Näistäkin on kyllä jo aikaa. Mutta ei varmaan tuommoinen määrä tee vielä tuon kokoiselle koiralle pysyviä vaurioita?
Elviira
 
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Joulu 2013 19:51


Paluu Kun koira sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa