Mainoksia

Murtumat

Murtumat

ViestiKirjoittaja Luru » 15 Huhti 2009 18:16

En löytänyt tästä aiheesta keskustelua, joten aloitan sen nyt:)
Kuusi- vuotiaalta narttukoiraltani murtui joulukuussa 2008 oikean etujalan radius. Siihen laitettiin levy osteosynteesi. Levy halkesi ja vääntyi muutaman viikon kuluttua (liekö valmistusvirhe, koska olimme todella varovaisia ja metallilevyä ei kyllä noin vain saa halkaistua. Varsinkaan kun se on koiran tassun sisällä.) Sitten siihen laitettiin Externi Fixaatio 7 pinnaa. 3 pinnaa poistettiin viime viikolla 7.4.2009 ja loput noin kuuden viikon kuluttua. Koiralla on joulukuun alusta asti ollut jatkuva antibioottikuuri ja tarvittaessa annetaan kipulääkettä. Lihakset ovat kuihtuneet olemattomiin, koska saa vain noin 1 km pituisia hihnalenkkejä päivässä. Sen pää hajoaa kun se ei saa leikkiä ja juosta. Pitää koko ajan keksiä sille aivotoimintaa, jotta se saisi mielekästä tekemistä, eikä olisi niin masentunut.
Tarviiko minun antaa sille jotain vitamiinilisää tms? Eikö antibiootti vie pois vitamiineja kehosta? Miten saan sen lihaskunnon kesän aikana mahdollisimman hyväksi? Uittaa tietysti voi, mutta onko muita ehdotuksia? Miten voisin antaa sille turvallista sisätekemistä? Aktivointipallo on ja naksutellut olen pikkuisen, mutta tahtoo siitäkin innostua pomppimaan. Ulkona olen antanut haistella paljon, koska se vaikuttaa rauhoittavan sitä kun se saa kävellä rauhassa ja haistella. Uskallankohan pyöräilyttää sitä loppukesästä? Milloinkohan uskallan antaa sen juosta vapaana toisen koirani kanssa? Kannattaako pinnojen poisottamisen jälkeen laittaa vielä kipsi vähäksi aikaa, ihan vain varmuuden vuoksi?
Koko lysti on maksanut reippaasti yli 2000 euroa, koska meillä ei ollut eläinääkärikulu vakuutusta. Ei puhettakaan, että meille olisi korvattu haljennut ja taittunut levyosteosynteesi, vaikka se ei ollut meidän vikamme. Halvinta olisi ollut lopettaa koira, mutta se on rakas perheenjäsen. Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? Tämä on ollut niin koiralle kuin meille muille todella raskas talvi. Pahinta on nähdä koiran pään lähes pimahtavan liikkumattomuuden takia.
Luru
 
Viestit: 1
Liittynyt: 15 Huhti 2009 17:46
Paikkakunta: Kajaani

Paluu Kun koira sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa