Mainoksia

koirani on aggressiivinen

koirani on aggressiivinen

ViestiKirjoittaja Carrimo » 21 Touko 2009 22:34

Minulla on 4 vuotias sekarotuinen koira, Jolla on ollut ihan pennusta saakka ongelma, se rähisee remmissä niin paljon muille koirille, että välillä pelästyn sen hulluokohtausta. olen yrittänyt kaikkea että se loppuisi, tuntuu siltä että se ei edes halua tulla muitten koirien kanssa toimeen. meidän perheessä on muitakin koiria, kultasianoutajia, siperianhusky ja valkoinenpaimenkoira, toisin minun koirani ei tule valkoisenpaimenkoiran kanssa toimeen koska tämä on narttu. koirani on sisätiloissa sylivauva ja ei ikinä tekisi kelleen pahaa. mutta kun se on minun seurassani sillä nousee ego, ehkä itse olen niin kovaluonteinen ihminen että se ottaa minusta mallia? mutta voisiko joku nyt auttaa minua jotenkin että saisin sen ulkona edes hetken käyttäytymään kunnolla,haluaisin "kertoa" sille ettei hänen tarvitse kaveerata muitten koirien kanssa, mutta kkunhan aggressiiviset käyttäymiset vain loppuisi... olen niin epätoivonen sen kanssa!!!
Carrimo
 
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Touko 2009 22:27

Re: koirani on aggressiivinen

ViestiKirjoittaja Nefertiti » 23 Touko 2009 00:21

Sylivauva sanasta päättelisin että koira pitää sinua alamaisenaan ts. kokee ettei sinusta ole puolustamaan laumaa joten se tekee sen. Riippuen myös muista tekijöistä, koirasi voi rähistä pelosta mutta tietämättä koiran kokoa, luonnetta tarkemmin vaikea sanoa. Aloittaisin kuitenkin johtajuusharjoituksista.
Nefertiti
 
Viestit: 8
Liittynyt: 01 Huhti 2009 08:48

Re: koirani on aggressiivinen

ViestiKirjoittaja hmm » 27 Touko 2009 10:08

Tervehdys!
Kuulostaa tutulta, minulla 10v cockeri joka rähjää muille lenkillä. Tokoilu (sivulle/seuraa/istu/paikka ja kaikenmaailman yhdistelmät) muiden tullessa vastaan lenkillä on auttanut, olen saanut sen keskittymään minuun ja harjoitteisiin ja on unohtanut toiset... Onhan noita ongelmakoirakouluttajiakin...
Tsemppiä ongelman ratkomiseen!
hmm
 
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Maalis 2009 13:57

Re: koirani on aggressiivinen

ViestiKirjoittaja Cotonkoira » 05 Kesä 2009 12:12

Olen samaa mieltä kuin Nefertiti. Minun koira on Coton de tulear narttu ja se räksytti muille ja jahtasi pyöräilijöitä. Aloin asettamaan rajoja koiralle. Laitoin sen kävelemään vierellä jos lähti eteenpäin pieni nykäisy ja pysähdys. En päästä sitä enää nuuskimaan koko ajan vain välillä ja silloin se saa tehdä tarpeensakkin. Kun tulen kotiin en tervehdi koiraa kävelen sen ohi katsomatta siihen ja kiellän jos se hyppii jalkoja vasten. Silloin kun koira tulee lelun kanssa ja pyytää leikkimään en leiki vaan leikin silloin kun haen itse lelun ja pyydän koiraa leikkimään. Sängylle ja sohvalle koira ei saa tulla ennen kuin annetaan lupa. Olen mahdollisimman rauhallinenm, itsevarma ja tarpeen tullen olen mahdollisimman ryhdikäs viestiäkseni koiralle "Minä olen tarpeeksi 'voimakas' olemaan johtaja! Sinun ei tarvitse sitä tehdä!" Koirani yrittää ottaa johtajan paikan olemalla ryhdikäs ja hiukan ylimielisen näkköisenä ja silloin itse teen samoin ja koira luimistaa korviaan ja aivan hiukan menee kasaan. Tuolla tavalla sain koirastani vierellä juoksevan kaverin ja pihalla voi pitää vapaana ilman että lähtee toisten koirien luo tai pyöräilijöitä jahtaamaan. Koiralle rajojen asettaminen ei tarkoita koiran hakkaamista. Minä en missään nimessä hakkaa koiraa (tai muuta sellaista) enkä edes salli sellaista. En myöskään käytä (enkä ole käyttäny) kolinapurkkia. Osoitan vain koirienkielellä koiralleni sen mitä haluan sanoa sille.
Käyppäs tuolla sivulla http://www.koiraneuvola.fi/
Cotonkoira
 
Viestit: 6
Liittynyt: 27 Loka 2008 13:35


Paluu Kun koira sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron