Mainoksia

Zepp-leikkaus

Zepp-leikkaus

ViestiKirjoittaja Jimena » 12 Elo 2009 13:07

Koirani on amerikancockerspanieli, vähän yli 2-vuotias. Koko sen pienen elämän, korvat on vaivannut enemmän ja vähemmän. korvakäytävät ovat ahtautuneet, joten olemme ensiviikolla menossa korvakäytävienavarrusleikkaukseen, eli Zepp-operaatioon.

Tämä leikkaus on ilmeisesti sen verran harvinaisempi, että mistään ei oikein tahdo löytyä tietoa tästä. Itse leikkauksen vaiheet tiedän, suurinpiirtein, koiralta poistetaan rustoa korvasta, jotta ilmastointi paranee. Mutta eniten kiinnostaa kuitenkin parantumisaika? Sairasloman pituus? Kuinka kauan olemme poissa agilitytreeneistä? Ja itse paraneminen, onko koira kovin kipeä ja miten vaikea noita on sitten itse hoitaa? Entä elämä zeppin jälkeen?

Itseäni ahdistaa leikkaus todella paljon, koska kun leikkauksesta ei googlettamallakaan oikein löydy tietoa, niin ei oikein tiedä kuka lääkäri osaa sen tehdä hyvin ja kuka ei. Joten lääkärin valinnassakin oli ongelmia. Nyt meille kuitenkin on vakuutettu että tämä lääkäri on erittäin taitava kirurgi ja tehnyt näitä ennenkin.
Jimena
 
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Elo 2009 13:00

Re: Zepp-leikkaus

ViestiKirjoittaja tuijas » 13 Elo 2009 18:38

Kyllä paranemiseen kannattaa ainakin kuukausi varata, mutta neuvoisin kyselemään enemmän operoivalta eläinlääkäriltä. Kipuihin määrätään kipulääkkeitä. Mielestäni korvien hoito on ennemminkin helpompaa leikkauksen jälkeen, johtuen juuri avarammista korvakäytävistä. Elämä on ihan normaalia operaation jälkeen.
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21


Paluu Kun koira sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa

cron