Mainoksia

Aggressiivinen koira

Aggressiivinen koira

ViestiKirjoittaja koirien ystävä » 10 Heinä 2008 13:26

Hei!

Osaisiko joku neuvoa minua ongelmassani/oikeaan valintaan.
Perheessämme on Kultainennoutaja, jolla ikää 9 vuotta. Hän on ollut suhteellisen terveenä aina. Koiralla on kuitenkin jonkimoinen ongelma Alkoholin vaikutuksen alaisena olevia ihmisiä kohtaan ja nyt kävikin äskettäin niin että hän puraisi perheen jäsennemme ystävää tämän ollessa humaltunut, tämä ystävä ei liiemmin ärsyttänyt koiraa, mutta koski tähän. Nyt perheessämme on pieni ristiriita kun toiset ovat sitä mieltä että koira tulisi lopettaa ja toiset sitä mieltä että koira ei ollut syyllinen tähän, kun tälle ihmiselle oli sanottu että hän ei saa koskea koiraan. Uskomme perheessämme yhteisesti että humaltunut ihminen on aiheuttanut koirallemme "traumoja" joitakin vuosia sitten.
koirien ystävä
 
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Heinä 2008 13:19

Re: Aggressiivinen koira

ViestiKirjoittaja lucanne » 11 Heinä 2008 04:50

Hei koirien ystävä,
mielestäni nyt tässä tapauksessa vika on kyllä siinä ihmisessä joka ei usko kun hänelle sanoo, että anna koiran olla rauhassa.
Tiedän monia koiria jotka käyttäytyvät samoin humalaisia kohtaan, tosin eivät aina nappaa kiinni mutta eivät voi sietää kyseistä ihmistä humaltuneena.
Jos tämä ihminen on joskus kerran kiusannut teidän noutajaa niin sehän muistaa sen koko elämänsä ja on epävarma tämän ihmisen läheisyydessä.

Ei ole mitään syytä koiran lopetusta edes harkita. Ei koira ole aggressiivinen jos se puolustaa itseään jos muut ei sitä tee sen puolesta. Jos ette pääse yksimielisyyteen koiran kohtalosta niin antakaa se vaikka uuteen kotiin. Silläkin on oikeus hyvään vanhuuteen.
Ihminen ei ole Jumala vaikka jotkut luulevat olevansa eikä voi päättää terveen koiran lopetuksesta. Olisi eri asia jos koira kärsisi jostain sairaudesta ja kivuista paljon, silloin voisi harkita lopettamista, että sen ei tarvitse enää kärsiä.

TÄSSÄ tapauksessa harkitsisin sen ihmisen poistamista, joka ei usko kun sanotaan. Ja sinun sanasi pitää olla ns. laki. Jos sanot, että älä koske, niin silloin EI KOSKE!! Piste.
Mielestäni tyhmyys tiivistyy tämän ihmisen päässä jos hän on kuten monet "kyllä minä koirat tunnen ja osaan käsitellä niitä!" -tyyppi.
Tällaisia on paljon. Ja mitä ilmeisemmin tämä ihminen ei ymmärrä koiran käyttäytymistapoja tai sen ajatusmallia.

Joten poista se kaveri omalta listalta mielummin kuin koiraa joka on varmasti yksi maailman kilteimpiä koiria. Mutta ei kukaan tykkää jos kiusataan, joten millä oikeudella tämän kaverin pitää mennä härnäämään?
Miksi hän ei kunnioita sinun sanaasi???

Anteeksi, että on aika tylyä tekstiä mutta pistää vihaksi kun joku ihminen voikin olla noin aivoton kuten kaverisi.
Sinun sanasi on laki! tässä tapauksessa.

Minulla oli "ystävä" joka tykkäsi jotenkin härnätä omaa koiraani.
En kutsu häntä kyläilemään enää. Jos haluaa nähdä minua ja kyläillä niin hänen on hyväksyttävä koirani myös, tämä on meidän koti.
Olen tiukka, mutta haluan puolustaa koiraani ihmisten typeriltä oikeuksilta käsitellä eläimiä mielivaltaisesti. Pidän paljon eläimistä ja ne ovat niin riippuvaisia meistä, varsinkin kotieläimet, joten ei se anna oikeutta käsitellä niitä huonosti. Sinunkin hauvassa on elämä. Sen sydän lyö kuin meillä ja se hengittää kuten me.
Se on elävä olento kuten me ihmiset.
Pidä hyvää huolta hauvastasi.

Mukavaa viikonloppua ja paljon aurinkoa. Isot halit ja silitykset noutajallesi.
lucanne
 
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Heinä 2008 15:41
Paikkakunta: Heinola


Paluu Kun koira sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa