Mainoksia

Ihottumaa....?

Ihottumaa....?

ViestiKirjoittaja Beatle » 12 Loka 2008 20:48

Olen ehkä nyt liian hysteerinen mutta olis kiva kuulla onko muilla havaintoa koiran ihottumasta. minulla 7kk berninpaimenkoira ja huomasin reilu viikko sitten oikean kainalon alla kuivan kohdan karvojen alla. Koira ei mitenkään vieroksu sitä. Nyt kuitenkin näyttää että ihottuma on vähän levinnyt vatsan alueella. Onko kyseessä siis ihan normaali ihon reaktio vai voiko kyse olla esim. jostain allergiasta?
Beatle
 
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Loka 2008 20:36

Re: Ihottumaa....?

ViestiKirjoittaja tuijas » 13 Loka 2008 09:10

Karvaton kohta on normaalistikin usein juuri kainalon alla, mutta onko koirasi ihossa punaisia näppyjä? Minkälaista ihottuma on vatsan alla? Ihottumat ovat melko yleisiä joten sen esiintyminen hyvinkin mahdollista. Ihotulehdus voi mennä ohi yhdellä hoitokerralla eikä aina ole viesti allergiasta.
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21

Re: Ihottumaa....?

ViestiKirjoittaja Beatle » 13 Loka 2008 12:59

ihottuma kohdasta ei ole ainakaan toistaiseksi lähtenyt karvaa. mutta karvan alta kyllä huomaa kun iho kuiva ja "iho hilseilee". mitään muuta punoitusta tai "kutinaa" ei ole. mitä siihen voisi laittaa?
Beatle
 
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Loka 2008 20:36

Re: Ihottumaa....?

ViestiKirjoittaja tuijas » 15 Loka 2008 10:12

Ainakin apteekeista saa kosteuttavia shampoita, hoitoaineita ja suihkeita. Itse olen koiralleni joskus käyttänyt kosteuttavaa suihketta (taisi olla vetriderm sarjaa).
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21


Paluu Kun koira sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa