Mainoksia

Nuoren koiran ruokinta

Nuoren koiran ruokinta

ViestiKirjoittaja astnark » 13 Joulu 2008 20:24

Hei. Mulla on n. 1 vuotias pk holl.pk. Olen syöttänyt sille 1st Choichen lammas-riisi ruokaa. Kaikki kana, myös rasva, aiheutti sille ripulin. Se ei kuitenkaan lihonnut. Se ei jaksanut syödä riitävästi omaan aktiivisuuteensa nähden. Keitin sille Yrjölän puuroa, mihin lisäsin paljon rasvaa. Kerran minulla ei ollut rahaa ostaa em. ruokaa, ja ostin jotain ruokaa kaupasta, missä ei ollut kanaa. Lisäksi annoin paljon puuroa. Liha - vilja suhde oli 1:1. Nyt kasvattaja sanoo, että olen pilannut hänen koiransa. Kysymys no. 1 Voiko vääränlainen ruokinta saada aikaan koukkuhäntiä? Kysymys no. 2. Mistä johtuu huulten pigmenttikato? Kysymys no.3 Voiko jokin punkki (kuten sikari/nenä -punkki) aiheuttaa pigmenttikatoa. Itse en ole huomannut mitään ongelmaa koirani kanssa. Se on iloinen, ja sen karva kiiltää. Sen herkkä vatsa aiheuttaa tosin minulle ongelmia. Olen tosi pulassa. En saa koiraani takaisin. Se ei ole tottunut olemaan tarhassa, ja kasvattaja pitää sitä siellä yhtäkkiä 24/7. En ole tahallani tehnyt koiralle mitään. Minulla on vitamiineja ja lihaa aina varastossa. Saanko koirani takaisin?
astnark
 
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Heinä 2008 22:56

Re: Nuoren koiran ruokinta

ViestiKirjoittaja astnark » 13 Joulu 2008 20:49

Koiralla ei ole todettu olevan mitään punkkia. Eläinlääkäri ei saanut näytettä ko. hyönteisestä.
astnark
 
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Heinä 2008 22:56

Re: Nuoren koiran ruokinta

ViestiKirjoittaja tuijas » 17 Joulu 2008 16:33

Hei, koukkuhäntä on yleisimmin perinnöllinen vaiva, joskus myös hännän murtuminen voi aiheuttaa koukkuhännän. Huulten valkoisuus ei johdu punkista ja sitä ei niin ikään saa aikaan ruokkimalla koiraa väärin. Onko koirasta tehty kauppakirjaa? Tarkista koirasi kauppakirja mikäli sellainen on tehty. Joskus niihin on sisällytetty kasvattajan oikeus ottaa koira takaisin. Näistä asioista tietää eniten juristit.
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21

Re: Nuoren koiran ruokinta

ViestiKirjoittaja tuijas » 17 Joulu 2008 16:38

Huulten muuttuminen valkoiseksi - tietääkseni tähän ei ole vielä löydetty tarkkaa lääketieteellistä syytä.
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21


Paluu Koiran ruokinta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron