Mainoksia

Anoreksinen koira

Anoreksinen koira

ViestiKirjoittaja rosa.boman » 27 Loka 2016 21:44

Sain Hesystä 8-vuotiaan utonagan -rotuisen koiran maaliskuussa 2015. Koiralla näkyivät selkänikamat ja sen ulosteet ovat verisiä eli sillä on haavainen coliitti. Nyt koira on hyvinvoiva mutta sen vetäessä paljon ja kulkiessa pitkiä ulkoilurupeamia alkaa verisyys ulosteissa lisääntyä. Koira ei juurikaan itse syö ainakaan päivän pääruokaa eli erilaisia koiranruokia - ei raakaa lihaa eikä paistettua saatikka sitten purkkiruokia taikka kuivia muonia, ei ilman kermaa eikä kerman kanssa. Kerran taikka kaksi se saattaa syödä esim. grilattua broileria mutta jos antaa kolmannen kerran se jättää syömättä. Olen lukuisia ruoka-annoksia joutunut laittamaan biojätteisiin ja käymään lukuisilla lääkäreillä hakemassa vaivaan apua melkein parin tuhannen euron arvosta. Juominenkin on satunnaista kun ajattelee, että pitäisi juoda 5 desiä päivittäin. Olen tehnyt niin, että liotan ensin kahdessa desissä kourallisen koiran kuivamuonaa. Annan turvota ja laitan jotain purkkiruokaa sekä makkaraa taikka muuta lihaa joukkoon sekä vitamiinit ja teelusikallisen juoksevaa rasvaa. Vedän yhden desin ruiskuun vettä ja asetun istumaan sekä vedän taluttimesta koiran vierelleni. Laattia on peitetty ruokailukohdasta ja minulla on kertakäyttökäsine kädessä, jolla avaan varovasti koiran suun ja laitan sinne vähän ruokaa. Joskus se sylkäisee ruoan pois mutta laitan uudelleen ja nostan sen kuonon ylös, jotta se ei saa syljetyksi eli ruokailu on joskus todella sotkuista puuhaa kun se on vastahakoinen syömään. Lopuksi laitan sen hampaiden väliin vesiruiskun ja annan vähän kerrallaan sille vettä. Tällä hetkellä sille kelpaa aamu- ja iltapalaksi vähän lenkkimakkaraa sekä se saattaa latkia hiukan vettä.
rosa.boman
 
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Loka 2016 21:06

Paluu Koiran ruokinta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa