Mainoksia

7 kk ikäisen pennun sisäsiisteys???

7 kk ikäisen pennun sisäsiisteys???

ViestiKirjoittaja Hellu » 26 Syys 2009 21:18

Hei!

Meidän Suomenlapinkoira narttu pentu ei ole vieläkään oppinut sisäsiistiksi vaikka ikää on jo kertynyt 7 kk ja vähän päälle. Lehdet on poistettu ja toruttu pentua jos on nähty sen tekevän tarpeita sisälle. Pentu viettää aika paljon aikaansa ulkona päivän aikana mutta, saattaa esim. tehdä pissan lattialle juuri lenkkeilyn jälkeen. Koiria minulla on ollut aiemmin, mutta uroksia kaikki ja aiemmat koirat ovat oppineet noin 4kk ikäisenä sisäsiistiksi. Onko tämä normaalia että, kestää näin kauan oppia sisäsiistiksi??? Ja onko vinkkejä millä saisi tuon sisälle pissaamisen loppumaan?
Hellu
 
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Syys 2009 09:33

Re: 7 kk ikäisen pennun sisäsiisteys???

ViestiKirjoittaja tuijas » 28 Syys 2009 08:25

Oletko kokeillut siirtää sanomalehdet ulos? Oletko palkinnut koiraa kun tekee tarpeensa ulos? Kaikki virtsan hajuiset läikät pitää pestä todella huolellisesti jos haluaa ettei koira tee asioitaan sisälle.
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21

Re: 7 kk ikäisen pennun sisäsiisteys???

ViestiKirjoittaja Hellu » 02 Loka 2009 21:00

Hei!

Sanomalehdet on poistettu 2kk siiten jo. Koira tekee öisin ja päivällä ollessani töissä pissat lattialle. Ongelmaksi muodostuu myös se etten saa kunnolla pestyä vanhoja pissoja pois lattialta, koska meillä on vanha lautalattia joka on turvonnut ja lautojen väleihin pääsee pissaa joka jää haisemaan. Olen pessyt lattiaa sienellä ja pesun jälkeen laittanut etikkaa lattian rakoihin ja hajuvettä olen myös kokeillut mutta aina vaan pissaa siihen samaan paikkaan. Seuraavana kesänä uusitaan vanha lattia. Mahtaakohan ongelma poistua vasta lattian uusimisen jälkeen????
Hellu
 
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Syys 2009 09:33

Re: 7 kk ikäisen pennun sisäsiisteys???

ViestiKirjoittaja tuijas » 03 Loka 2009 12:41

Toivottaessa ongelma ratkeaa jo aiemmin. Työssä ollessa 8h on jo pennulle pitkä aika, ja voi olla ettei koira pysty pidättämään koko aikaa, ja pissit voivat senkin vuoksi tulla sisälle. Pidättämiskyky kehittyy yksilöllisesti.
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21


Paluu Koiranpennut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron