Mainoksia

Kauanko voi seurata?

Kauanko voi seurata?

ViestiKirjoittaja AnnaLiisaP » 05 Loka 2009 20:27

Minulla on 2-vuotias tyttökissa, joka on viimeisen vuorokauden vain nukkunut. Ei halua syödä, juoda, mennä ulos muiden kissojen kanssa eikä leikkiä. Normaalisti hän touhuaa jatkuvasti jotain ja ruoka kelpaa aina. Päivällä kokeilin että aristaa edestä päin katsottuna vasemmalta puolelta vatsan kohdalta siten että kun silittää alkaa murisemaan ja vetää itseään pois. Mitään ulkoisia haavoja en löytänyt, koska aiemmin hänellä on ollut ajoksia jotka on tullut kun vieras kissa on purrut. Kysynkin teiltä viisaammat että pitääkö viedä mahdollisimman pian lääkäriin vai kannattaako yleensä seurata miten kauan? Kuumetta on 39,3 astetta. Minulla on neljä kissaa mutta olen vielä näiden kissan sairauksien kanssa aivan hukassa.
AnnaLiisaP
 
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Loka 2009 20:11
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kauanko voi seurata?

ViestiKirjoittaja heleena » 06 Loka 2009 13:51

Vie lääkäriin, kun kissa vetäytyy, on se kovasti kipeä. Voi olla purema, mutta voi olla tikkukin ja on kipeä ennenkuin paise puhkeaa.
Onko pakko pitää ulkona irrallaan, kissat on niin pieniä, voi käydä onnettomuuksia!
heleena
 
Viestit: 30
Liittynyt: 26 Syys 2009 07:57

Re: Kauanko voi seurata?

ViestiKirjoittaja AnnaLiisaP » 07 Loka 2009 10:47

Ei tarvinnut viedä lääkäriin, koska seuraavana aamuna hän oli entinen oma itsensä ja lähdössä muiden kissojen ja koiran kanssa ulos. Soitin eläinlääkärille ja hän sanoi että tämä saattoi olla jokin ohimenevä juttu.
Tuosta ulkona pitämisestä olen sitä mieltä että jos on tottunut olemaan pienestä pitäen niin saa olla jos itse sinne haluavat. Koiran laitan ulos kissojen kanssa sen takia että ei metsäneläimet ja villikissat pöllyytä meidän omia kissoja. Koira on senverran suuri paimenkoira ja hän pitää huolta myös kissaperheestään että ei ketut tai muut kissat pääse hevin kiinni niihin. Toisaalta onhan kissa luonnostaan ulkoeläin ja kun katsoo miten hauskaa niillä on keskenään pihalla kun juoksevat ja kiipeilevät - en raaskisi pilata heidän elämää pitämällä niitä sisällä. Äskenkin 4 vuotias poikakissa toi tälle meidän pari vuotiaalle pikkutytölle hiiren, käveli hiiren kanssa toisen eteen ja pudotti sen maahan, lähtien itse sitten etsimään itselleen uutta saalista.
AnnaLiisaP
 
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Loka 2009 20:11
Paikkakunta: Pieksämäki


Paluu Kun kissa sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron