Mainoksia

kissa oksentelee

kissa oksentelee

ViestiKirjoittaja landefrida » 21 Joulu 2009 17:38

Meidän kohta 10-vuotias tyttökissa on tänään oksentanut 2 kertaa, muutama päivä sitten kerran, kaikki kerrat, ihan TÄYSIN sulannutta ruokaa, on ihan ripulin näköistä. Kissa käy ulkona, se on yhtä pirteä kun aina ennenkin, leikkii, syö, juo, vessatoiminnoista en osaa sanoa, ku neiti käy pihalla.
Hänet pitäisi madottaa tässä kuussa, mutta kun ei tuo "mato-oksennukselta" näytä, nyt en uskalla sitä madottaa. Kissa on ollut koko elämänsä talvella ylipainoinen, kesät taas "normaali", se ihan itse hoitaa tämän systeemin.
Kauanko minun pitää "katsella", ennen kun mennään lääkäriin?
Kiitos!
ps. kissa on rokotettu. ds
landefrida
 
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Joulu 2009 17:24

Re: kissa oksentelee

ViestiKirjoittaja heleena » 23 Joulu 2009 17:04

Jos oksentelu on jatkunut käytä kissaa lääkärissä, kissa ei saa olla syömättä. Lääkäri laittaa nestetiputuksen. Hän on jo siinä iässä että voisi ottaa munuaiskokeet, löytyykö sieltä syytä?
heleena
 
Viestit: 30
Liittynyt: 26 Syys 2009 07:57

Re: kissa oksentelee

ViestiKirjoittaja landefrida » 23 Joulu 2009 20:07

Nyt se ei ole enää oksennellu, auttoi tänne kirjoittaminen ;) Kyllä netti on ihmeellinen asia! ;D Mulla kyllä silmä seuraa kokoajan sitä, sen verran huolestuin... oisko sitten ollu vatsatauti...kyllähän kissoillekin sellainen voi tulla...?? Tarkkaillaan ja hauskaa joulua kaikille!
landefrida
 
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Joulu 2009 17:24

Re: kissa oksentelee

ViestiKirjoittaja Emmi1019 » 04 Tammi 2010 00:24

Moi!

Täälläkin tarvittaisiin neuvoja kissan oksentelun kanssa.
Meidän kolme vuotias poika on lähes aina silloin tällöin oksennellut. Välillä on kausia kun vähän oksettaa(menee parissa päivässä ohi), mutta tilanne on lähiviikkoina pahentunut. Jätimme pois kuivamuonan ja yhdessä vaiheessa myös kalan. Kummastakaan emme ole apua löytäneet. Annamme pieniä annoksia valmismuonaa noin neljä kertaa päivässä. Tänäänkin olen antanut ruokalusikallisen verran kerrallaan, mutta poika oksensi jälleen. Osa oksennuksesta oli vaahtomaista ja mukana tuli ulosteen muotoinen kiinteä pala.

Madotuksesta ollaan huolehdittu. Kissa on pääosin sisäkissa. Ruokahalu on kohdillaan, anoo jatkuvasti lisää, mutta kun ei voi antaa oksentamisen takia paljoa.

Vaikea sanoa onko ummetuksestakin osakseen kyse, kun tuntuu ettei mitään ulostettavaa ole kun poika oksentaa niin paljon. Ollaan sekoitettu ruuan sekaan öljyä, mutta kissa ei siitä hirveästi välitä. Levolaciakin on annettu. Leikitään paljon ja käytiin kävelylenkilläkin eilen illalla. Kissasta ei ulospäin mitään ongelmaa huomaa, juttelee ja leikkii minkä kerkiää.

Kiitos jo etukäteen.
T.epätoivoinen
Emmi1019
 
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Tammi 2010 00:10

Re: kissa oksentelee

ViestiKirjoittaja landefrida » 05 Tammi 2010 11:17

Jonkin aikaa sitten kissarouva teki sen taas... oksensi taas aivan sulannutta ruokaa, tällä kertaa oli aivan huopaantunut kummallinen karvasuikero (iso) mukana, eli ei mikään tavallinen karvaoksentelu, varmaan se oli tehny sille kiusaa koko ajan, koska sen jälkeen ei kissa ole oksentanut keraakaan! :) Eli nyt onnellisena eteenpäin! :)

Emmi 1019: Mulle tuli mieleen kun kirjoitit, että se voisi olla sun kissan kohdalla ihan normi karvapallon oksentelua... Se on yleensä ulosteen näköistä ja joskus vaahtoista... voihan sen oksennuksen viedä näytille ajanvarauksen yhteydessä eläinlääkärille, että ei tarvi murehtia. Enkä oikeen tiedä noista ruoan vähentämisestä... nyt kun meillä oli tämä tapaus, niin puhelimessa el.lääk. sano vedelle, ei ruokaa, toinen sano, että vähän ruokaa voi antaa, tod.näk myrkytystapaus, sitten toisaalta olen kuullut, että kissan maksa ei kestä ilman ruokaa, en osaa sanoa, kun informaatiota tuuppaa joka luukusta sisälle. Nimim. kissat ollu 38 vuotta perheenjäseninä, yksi jopa yli 20vuotta, että kokemusta pitäisi olla...
Oletko pitänny huolen, että kissalla on ruohoa tarjolla koko ajan? Tosi helppo ja halpa ratkaisu on kauransiemeniä (linnunruoka) multaan, istuta vähän niinkuin rairuoho, mutta jonninverran multaa päälle. Muutaman päivän kuluttua sulla on mahtava kissanruoho, mitä kissasi tulee kyllä rakastaa! Vinkki: kaurasta saa tosi näyttävän pääsiäisruohon ja kissa tykkää... :D
Lykkyä ja pidä meidät ajan tasalla, kiitos!
landefrida
 
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Joulu 2009 17:24

Re: kissa oksentelee

ViestiKirjoittaja 2801530804 » 18 Huhti 2010 15:32

Hei! Kyllä minä olisin karvapallon kannalla, mutta voit koittaa antaa parafiiniöljyä, ettei tule suolitukosta. Itselläni on kolme 17 vuotiasta poikakissaa ja pitkäkarvaisella on sama ongelma, mutta myös kakkaongelmia, joka hoituu parafiiniöljyllä. Harjaaminen ahkerasti auttaa ja ruohokin on hyvä, mutta meillä kaikki ainakin oksentavat ruohon melkein heti, joten se ei ehkä pääse tukokseen asti. Yhdellä on kilpirauhasen ylitoiminta ja sairauden kuvaan kuuluu oksentaminen jatkuvasti ja aineenvaihdunnan lisääntyminen. Lääkityksestä olen luopunut, koska oksensi kaikki ulos ja laihtui yli 5 kilosta vajaaseen kolmeen, kuukauden aikana. Nyt olen syöttänyt naudanpaistia pieninä paloina ja välillä saattaa mennä parikin päivää, ettei oksenna.

Toivottavasti kissasi on jo parempi, kerro mitä olet tehnyt asialle, jos voisin auttaa omaani, mutta olen varma että se oli vaan karvapallo?
2801530804
 
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Huhti 2010 13:30

Re: kissa oksentelee

ViestiKirjoittaja 2801530804 » 18 Huhti 2010 15:48

Emmille! Vie kissasi eläinlääkäriin ja pyydä tutkimaan munuaiset ja kilpirauhanen sekä korkea verenpaine. Omallani on samat oireet ja johtuu kilpirauhasen ylitoiminnasta, johon lääkkeet, mutta oksentaa vielä enemmän kun antaa niitä, joten lopetin ne. En anna kuin joskus vauvakuivamuonaa ja purkkiruokaa ihan vähäsen kerralla, vaikka tämäkin on koko ajan nälkäinen, mutta kun oksentaa ja kakkantaa koko ajan, paino on pudonnut puoleen kuukauden sisällä. Annan kaikille kolmelle kissalleni naudanpaistia pieninä paloina noin kolme kertaa viikossa ja se tuntuu pitävän ruoan sisällä maksimissaan 2 päivää. On kurjaa katsella, kun nälkä on aina kova, mutta kun ei pysy sisällä. Kalaa ei kukaan pojistasyö ja kanakin on vähän epäsuosittua. Eli ruokavaihtoehdot on vähissä. En vielä raaskisi luopua, kun on muuten virkeä ja seuranhaluinen.Täytyy yrittää vielä vaihtaa lääkettä ja ehkä se saa vielä korkeaan verenpaineeseen lääkkeen, joten kun joutuu antamaan lääkkeitä, se alkaa pelätä minua, kun tolla muijalla on aina ruutta kädessä, kurjaa!
2801530804
 
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Huhti 2010 13:30


Paluu Kun kissa sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron