Mainoksia

Suolistotukos, APUA!?

Suolistotukos, APUA!?

ViestiKirjoittaja Wita » 21 Tammi 2010 12:20

Uskoisin, että meidän 2,5-vuotiaalla uroskissalla on tullut suolistotukos. Tässä oireet:
Oksenteli aika ajoin 1kk ajan, emme ajatelleet siitä mitään kummempia sillä hän alkoi hotkia ruokaansa ja ajattelimme sen johtuvan siitä.
Sitten oksenteli 2-3 päivää noin 10 kertaa päivässä.
Lopetti syömisen (nyt viides päivä)
Eikä ole kakannut viikkoon.
Tuttuni kissalla oli ollut sama vika, eikä eläinlääkärissä oltu kuin annettu antibioottikuuri joka ei tepsinyt. Hän oli sitten syöttänyt parafiiniöljyä ja kissamallasta, sekä nutrigeeliä ravinnoksi.
Kokeilemme itse nyt samaa (kolmatta päivää) ja mietin kauanko uskallan kokeilla ennen kuin pitää viedä leikkaukseen tai nukutettavaksi?
Sain juuri tietää että tuttuni kissalla oli kestänyt 2kk parantua! En raaski itse ainakaan odottaa niin pitkään jos öljy ei meillä sitten tepsikään...siksi kyselisin onko muilla ollut kissalla tällaista tilannetta??

Ja jos on, onko mikään tepsinyt? Onko kukaan käynyt leikkauksessa poistattamassa? Ja paljonko kyseinen leikkaus maksoi? Tai lopetus? (että osaa ainakin varauta)
Wita
 
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Tammi 2010 12:04

Re: Suolistotukos, APUA!?

ViestiKirjoittaja heleena » 21 Tammi 2010 20:41

Eläinlääkärille pitäisi viedä heti. Kissa ei saa olla juomatta ja syömättä 1vuorokautta kauempaa, maksavauriot mahdollisia.
heleena
 
Viestit: 30
Liittynyt: 26 Syys 2009 07:57

Re: Suolistotukos, APUA!?

ViestiKirjoittaja Tarantella » 22 Tammi 2010 20:37

Yksi apu on vielä, jota kai käytetään pääsääntöisesti kaneilla.
Ananasmehu, olen saanut omalta kissaltani tukoksen pois tällä tavalla. Yksi tuttavani on sillä tavalla hoitanut, ja suositteli mullekin.
Tämä vasta tulevaisuudessa, tai seuraavalla kertaa, kun nyt kissa pitää viedä lääkäriin, kuten jo kehoitettiinkin. On erittäin paha jos kissa pääsee kuivumaan.
Tarantella
 
Viestit: 14
Liittynyt: 04 Touko 2009 18:23

Re: Suolistotukos, APUA!?

ViestiKirjoittaja Sippe » 23 Tammi 2010 10:02

Omalla kissallani oli suolitukos muutama vuosi sitten ja kissa oli leikkauksessa (parantui täysin).
Tutkimukset, leikkaus, lääkkeet, nesteytykset ym. maksoivat yhteensä 600 e. Osa suolesta oli kuolioitunut, kun suoli oli ehtinyt olemaan tukossa muutaman päivän. Kuolioon mennyt osa suolesta poistettiin.
Sippe
 
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Loka 2009 11:22

Re: Suolistotukos, APUA!?

ViestiKirjoittaja 2801530804 » 18 Huhti 2010 15:15

HEI! Minulla on kolme 17 vuotiasta poikakissaa ja yhdellä pitkäkarvaisella on suolistotukoksia vähän väliä. Aina on parafiiniöljy auttanut. Ongelmana on nähdäkseni se, että siellä on tulppana tulossa ulos kova kakkakikkare, ja se olisi saatava pois. En ole joutunut auttamaan omaani, mutta parafiiniviikon jälkeen se on tosi kauan vessassa ja kun se saa sen kikkareen pois, sieltä tulee ihan normaalisti jälleen. Voisit kysyä eläinlääkäriltä, voisitko avittaa sen kikkareen pois ottamisessa, esim. topsipuikolla varovasti, jos se antaa tai jotain muuta konstia. Kun kävin poikieni kanssa ultraääni- ja röntgenkuvassa, siinäkin todettiin tällä tukkeutuma, mutta se lähti parafiiniöljyllä. Olen yleensä harjannut kissojani ahkerasti, jotta ne eivät saa niin herkästi tukkeutumia ja antanut välillä auringonkukkaöljyä ruoan seassa näille muillekin, joilla ei ole ollut oikeastaan koskaan tätä ongelmaa!
2801530804
 
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Huhti 2010 13:30


Paluu Kun kissa sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa