Mainoksia

Koiran vaivat?!

Koiran vaivat?!

ViestiKirjoittaja Haukka » 27 Tammi 2010 17:27

Eli minulla on n. 3-vuotias Petit Bassetti (Griffon Vendeen), jolta on nyt kuukauden sisällä poistettu kohtu. Emme halunneet enää jännittää juoksujen jälkeisiä mahdollisia tulehduksia niin päätettiin tehdä tällänen muutos.
Toipuminen operaatiosta on ollut moitteetonta ja koira oli todella innokas ensimmäisellä viikolla leikkauksesta..

Nyt on kuitenkin tapahtunut äkkilasku. Se ei enää juo, eikä syö ja on sellanen voimaton olonen. Heti kun ulkoa tulee koiran kanssa niin se alkaa yhtäkkiä vapisemaan n. tunnin ajan. En tiedä, johtuuko siitä että koiralla tuli kylmä ulkona ja kun se ei ole syönyt mitään kotona. Ulkoilut kuitenkin menee jokseenki esteettömästi.

Noh, käytiin tuossa tarkistuttamassa koira eläinlääkärissä ja lääkäri ei tiennyt sen tarkemmin vaivan selitystä vaan antoi koiralle kipupiikin.. Piikki ei kuitenkaan kauaa kestänyt vaan sama meno jatkuu edelleen!

Koira kuitenkin söi tnä aamuna n. pari ruokalusikallista kanaa ja joi vettä. Mutta siinä kaikki! Ei siis syö mitään normaalia kuivamuonaa eikä koirille tarkoitettua lihapateeta.

Koiran hengitys on myös sellaista ns. raskasta, että se on toisin sanoen pinnallista. Se on muutaman kerran yrittänyt oksentaa, mutta mitään ei ole tullut ulos.

Olen kuullut, että tällä kyseisellä rodulla olisi niskatauti-syndrooma. Mutta en vain osaa yhdistää tuota syndroomaa tähän hätään??!

Nyt kun olen katsonut tarkemmin, niin koiran silmät ovat melkee puoli-asennossa tai että se räpsyttää silleen oudosti silmiä.. Oliskohan tähän aivokalvontulehdus vastaus??
Haukka
 
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Tammi 2010 17:09

Re: Koiran vaivat?!

ViestiKirjoittaja tuijas » 13 Helmi 2010 20:16

Ja tällaisissa tapauksissa kannattaa mennä pikaisesti takaisin eläinlääkäriin.
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21


Paluu Kun koira sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa