Mainoksia

Rokotukset ja Kivessyövän oireet.

Rokotukset ja Kivessyövän oireet.

ViestiKirjoittaja Nobara » 10 Touko 2010 18:26

Hei! Ensin Millaisia ensi oireita on kivessyöpä koiralla? Kiinnostaisi kun itselläni uros koira ja googlaamalla en oikein löytänyt mitään.

Sitten sellainen että koirani on nyt 2 vuotias Lk.collie uros. Rokotin koirani kennelliiton suituksen mukaisesti (3kk 4 rokote ja rapies, 4kk 4 rokote ja rapies ja 1 v 4 rokote ja rapies) Miksi 4 rokote on laitettu vain vuodeksi voimaan? Olen pohtinut tätät yhden pieneläinhoitajan kanssa joka sanoo rahastusta. Minulle sanottiin että 4 pitää uusia vuoden välein jos käy suurissa tapahtumissa paljon kennelyskän takia. Mikä on paljon? jos vudessa käyn 4 kertaa mätsäreissä niin ei se paljon ole. Nyt sitten en viitsinyt rokottaa uudelleen kun perisstteessa vanha rokotus on voimassa. En siis voi koirani kanssa harratsaa mitään kun joka paikaan tarivsee rokotustodistuksen ja minulla ei ole kuin passisa rokotusket jossa nökyy rokotuksen "eräpäivä". EN maksa klinikalle 50 joka vuosi että saavat tuikata 4 jokavuosi ja rapieksen kerran kahdessa vuodessa. 4 rokotus kun muistaakseni pitäisi olla 2 vuotta voimassa. Kannattaisiko siis rokottaa koirani muualla? (työpaikalla olen multa hiemna kysellyt missä rokottaavat) Entä voisiko rapiekesn jo uusia vaikka se pitäisi periaatteessa vasta helmikuussa 2011? mitä haittaa liikarokottamisesta on?

Kiitos vastauksista ja toivottavasti ymmärsitte mitä haen takaa..
Nobara
 
Viestit: 2
Liittynyt: 15 Joulu 2009 16:54

Re: Rokotukset ja Kivessyövän oireet.

ViestiKirjoittaja Kääkkänä » 10 Touko 2010 19:12

Itse kävin juuri rokotuttamassa koirani (4-v kääpiöpinseri) ja molemmat rokotukset, niin neloisrokote kuin rabieskin ovat eläinlääkärin mukaan 3 vuotta voimassa. Edellisellä kerralla rabies oli 2 v ja 4-rokote 3 vuotta voimassa. Nyt on ilmeisesti säännöt muuttuneet, ainakin Nobivac rabieksen ja Nobivac DHPPi:n kohdalla. Lekuri kirjoitti rekkaritodistukseen vielä kennelliittoa varten rokotteiden voimassaolopäivänkin.
Kääkkänä
 
Viestit: 44
Liittynyt: 14 Tammi 2010 18:49

Re: Rokotukset ja Kivessyövän oireet.

ViestiKirjoittaja Petra » 11 Touko 2010 16:33

tuolla kennelliiton uusimmat rokotusmääräykset,

http://www.kennelliitto.fi/FI/kennellii ... ttuvat.htm
Petra
 
Viestit: 43
Liittynyt: 28 Kesä 2009 21:34


Paluu Kun koira sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa