Mainoksia

Sukkulamatoja

Sukkulamatoja

ViestiKirjoittaja elli-89 » 05 Syys 2010 22:09

Heips,
Eli tälläinen tilanne, kuukausi sitten olen ostanut pennun(pentu nyt vaja 3kk)..Nyt hänellä on suolistomatoja, eli sukkulamatoja...Olen antanut Axilur:in 3 päivää, mutta matoja tulee ulos elävinä...Onko kellään kokemusta siitä? Kun ajattelin huomenna soittaa el. lääkärille ja kysyä lisää neuvoja tai että ne poistavat noita matoja...Kun jostain olen lukenut että matoja voivat johtaa pennun kuolemaan...
Kiitoksia etukäteen...
elli-89
 
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Elo 2010 10:52

Re: Sukkulamatoja

ViestiKirjoittaja sahrami » 06 Syys 2010 08:23

Hei!

Madot tosiaan voivat koitua kohtalokkaaksi pienelle pennulle, jos niitä on paljon ja sen vuoksi ne tulisi häätää. Se, että madot tulevat elävinä ulos, ei sinänsä huolestuttaisi minua, mutta jos matojen tai varsinkin niiden munien tuloa jatkuu vielä matokuurin jälkeenkin, on aihetta epäillä että kuuri ei ole onnistunut tappamaan kaikkia matoja. Mikäli olet annostellut lääkkeen pakkauksen ohjeiden mukaan ja munia edelleen löytyy ulosteesta kuurin jälkeenkin, voisi olla paikallaan kääntyä eläinlääkärin puoleen.
sahrami
 
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Joulu 2009 16:40

Re: Sukkulamatoja

ViestiKirjoittaja Petra » 06 Syys 2010 16:18

Omalla pennulla oli kotiin tullessaan sama homma. Matoja tuli elävänä ulos matokuurin jälkeen. Kyselin tuolloin eläinlääkäriltä, joka sanoi, että madot voi tulla ulos jopa elävinä kun kyseessä on pieni pentu jonka suolisto on vielä "lyhyt ja kehittymätön" (aikuisen koiran suolisto on jo sen verran pidempi, että kuolleet madot sulaa ennen kuin ne ehtii ulos asti :) ) Tällöin sain neuvon uusia matokuurin vajaan kuukauden sisään. Tärkeintä olisi kuitenkin että koiralla ei ole rokotettaessa matoja, jotta rokoteaineet tehoavat. Jos asia mietityttää niin kannattaa olla yhteydessä asiasta eläinlääkäriin.
Petra
 
Viestit: 43
Liittynyt: 28 Kesä 2009 21:34

Re: Sukkulamatoja

ViestiKirjoittaja elli-89 » 07 Syys 2010 12:22

Kiitoksia paljon...Olen keskustellut eläinlääkärin kanssa ja hän totesi että meillä oli väärää matokuuri..Nyt käytetään Canexia lääkärin ohjeen mukaan ja matoja tulee kuolleina (en ole varma, ku silloin oli pimeää)...Vähän hassu, ku pitä tietää minkäläistä matokuuria pitäisi käyttää...Ennen Canexia olen ostanut pennulle Axeluria...Ja kun en tiennyt että ennen rokotust pitää antaa matokuuria((( joku tuttu on mulle kertonut sen...mutta nyt tiedän...))
elli-89
 
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Elo 2010 10:52


Paluu Kun koira sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron