Mainoksia

Nielutulehdus, oksentelu, laihtuminen..

Nielutulehdus, oksentelu, laihtuminen..

ViestiKirjoittaja Nöppönen » 27 Joulu 2011 16:23

Koira on kääpiöpystykorva. Ikää 11vuotta.
Ensimmäisen kerran kävi ELL 7.12. Ell totesi pahan nielutulehduksen, johon koira sai antibiootti kuurin ja kipulääkettä. Samalla varattiin aika hammaskiven poistoon. Toinen ell käynti 12.12 jolloin poistettiin hammaskivet. Sai uuden kuurin antibioottia ja lisää kipulääkettä. 16.12 olin yhteydessä ELL ja koira sai lisäksi pepcidiä ja pahoinvointilääkettä, koska koira alkoi oksentelemaan. Koira ei suostu syömään itse, sitä ruokitaan ELL ohjeitten mukaan royal canin recovery nimisellä ruualla.
ELL käytiin 20.12 ja nielu oli parantunut, mutta maha ärsyyntynyt, hoidetaan nyt gastriittina. Sai antiobioottia, kortisonia ja pahoinvointilääkkeen mukaan. Koira ei suostu edelleenkään syömään itse. Huomenna mennään ELL ja toivotaan, että koira pääsee vielä takaisin kotiin.

Nyt kaipaisin todellakin kokemuksia.
Nöppönen
 
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Huhti 2009 15:29

Re: Nielutulehdus, oksentelu, laihtuminen..

ViestiKirjoittaja tuijas » 27 Joulu 2011 18:52

Hei, mielestäni hyvä että menette uudelleen eläinlääkäriin, jatkotutkimukset ovat tarpeen silloin kun lääkitykset eivät ole koiraasi auttaneet. Kerropa mitä löytyi.Toisinaan regurgitoiva koira voi saada nielutulehduksen (mahalaukusta nouseva sisältö ärsyttää nielua), silloin mahahapon eritykseen vaikuttavat lääkeaineet (kuten pepcid) voivat ratkaista tilanteen. Mutta syyt oireiluun voivat olla haasteellisia selvittää (vaatii toisinaan jopa tähystyksen, gastroskopian).
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21

Re: Nielutulehdus, oksentelu, laihtuminen..

ViestiKirjoittaja Nöppönen » 28 Joulu 2011 13:50

Ell käytiin tänään koira sai nesteitä ja kortisonia. Otettiin verikokeet, joiden tulokset saadaan huomenna. Epäilynä, addisonintauti.
Nöppönen
 
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Huhti 2009 15:29

Re: Nielutulehdus, oksentelu, laihtuminen..

ViestiKirjoittaja Nöppönen » 19 Maalis 2012 09:44

Koiralla todettiin cushingintauti. Koiran kunto romahti 29.12, oli aika päästää pieni pois, niin syttyi taivaalle pieni tähti :(
Nöppönen
 
Viestit: 10
Liittynyt: 19 Huhti 2009 15:29


Paluu Kun koira sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron