Mainoksia

Apua,hengitys tiheää. :S

Apua,hengitys tiheää. :S

ViestiKirjoittaja Riksukka » 28 Joulu 2008 02:34

Minulla on saksanpaimenkoira sekotus narttu.
Koira hengittää maatessaan nopeasti ja joskus hengitys jopa rohisee.
mistä tämä voi johtua?
Entinen omistaja ei ollut rokottanut koiraa kertaakaan vaikka koira on jo 6kk vanha.
koira tuli minulle eilen, mutta heti laitoin merkille nämä asiat.
osaako kukaan sanoa mistä tämä johtuu?
voisiko koiralla olla liian kuuma? koira juokin jonkin verran päivässä.

Pelottaa pennun puolesta. :S
Riksukka
 
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Joulu 2008 02:29

Re: Apua,hengitys tiheää. :S

ViestiKirjoittaja tuijas » 30 Joulu 2008 19:26

Koira voi olla hermostunut koska on juuri vaihtanut uuteen kotiin. Joskus tämä aiheuttaa läähättelyä. Hengitysteiden rohiseminen ei kuitenkaan viittaa tähän. Mittaa kuume koiralta kotona http://www.elainlaakari.fi/klinikat/koiraklinikka/hoito-ohjeet/kuumen-mittaaminen/ .Jos koiralla on kuumetta, varaa aika eläinlääkäriin hengitystieinfektion poissulkemiseksi. Juominen on todennäköisesti normaalia jos se on alle 1dl/kg/vrk.
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21

Re: Apua,hengitys tiheää. :S

ViestiKirjoittaja Riksukka » 15 Tammi 2009 02:17

Joo eli kuumetta ei ollut. Mikä olisi koiralle sopiva lämpötila. meillä on noin 21-24 c sisällä.
tästä on jo aikaa kun koira on muuttanut meille. noin 3 vk.
ensimmäisessä kodissaan, koira oli piesty henkihieveriin, kasvattajan kuulessa tästä hän haki koiran pois ja koira joutui antibiooteille ja särkylääkitykselle.
sitten tämä nainen joka myi koiran minulle, (oli kaksi kuukautta naisella) sanoi minulle että nopea hengitys on normaalia.
Koira myös usein läähättää hereillä ollessaan, ja hengittää maatessaan noin 40-50 kertaa minuutissa.
Onko koiralla kuuma?
Muuten koira on terveenoloinen, ja vilkas. ja syö normaalisti.
Ulkonaki koira syö usein lunta. olen todella huolissani.
paikallinen elänlääkäri tutki koiran hengitys äänet ,ja tunnusteli mutta ei sanonut mitään muuta kuin että koirani on kunnossa.
ja toinen mistä haluaisin kysyä, on se että minulle tämä nainen joka siis koiran minulle myi, sanoi että koiralla ei ole rokotuksia,mutta kasvattaja sanoi koiran olevan hänen aikanaan toipuessa, rokotettu. nyt kuitenkin ennenkui sain tietää tästä, käytin koiran ensimmäisessä rokotuksessa.
miten nyt menetellä kun koira on saanut ensimmäisen rokotuksen kaksi kertaa? miten rabbieksen laita.
koira on kohta 7kuukauden ikäinen.

kiitos jo etukäteen ^^
Riksukka
 
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Joulu 2008 02:29

Re: Apua,hengitys tiheää. :S

ViestiKirjoittaja tuijas » 15 Tammi 2009 16:09

Ylimääräinen rokotuskerta ei haittaa. Rabiesrokotuksella ei ole kiirettä mutta se on hyvä ottaa. Huoneenlämpötila 24 astetta on jo tosi lämmin, koita pitää 20-21. Koira viihtyisi viileämmässäkin, mutta 21 on suositeltava huoneenlämpö kodissa. Voit kokeilla laskea huoneenlämpötilaa ja seurata onko sillä vaikutusta läähättelyyn.
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21

Re: Apua,hengitys tiheää. :S

ViestiKirjoittaja Karpalo » 28 Huhti 2010 04:57

Hei!

Tungen tähän samaan ketjuun, koska koirallani on aivan samankaltaiset oireet kuin aloittajalla. Koirani ei kuitenkaan läähätä kieli ulkona, vaan hengittää voimakkaasti ja rintakehä näkyvästi kohoillen. Myös levossa. Kuumetta silläkään ei ollut ja rokotukset ovat kunnossa. Sisätilan lämpö on meillä melko alhainen, n.18-20 astetta. Koirani on kaksivuotias uros, eikä kummallakaan nartullamme ole juoksuakaan, joka sitä voisi stressata. Käytin sen pari viikkoa sitten eläinlääkärissä, joka kuunteli sen sydäntä ja oli sitä mieltä, että ei kuulunut mitään ylimääräistä. Mistä ihmeestä voisi olla kyse?
Karpalo
 
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Huhti 2010 04:50

Re: Apua,hengitys tiheää. :S

ViestiKirjoittaja Karpalo » 01 Kesä 2010 07:37

En tiedä mitä aloittajan koiralle nykyään kuuluu, mutta oman koirani vaiva selvisi toisen ell. tarkastuksessa ja röntgen kuvissa. Sillä oli ikävä kyllä niinkin vakava vaiva, kuin pitkälle edennyt keuhkosyöpä ja vaihtoehtoja ei jäänyt :(
Karpalo
 
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Huhti 2010 04:50


Paluu Kun koira sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa

cron