Mainoksia

Kissan Tiineys

Kissan Tiineys

ViestiKirjoittaja Vauvakisu » 05 Loka 2008 15:25

Mulla on tämmöinen tyhmä kysymys:
Mä en tiedä missä vaiheessa mun kissan tiineys on meneillään.
Me asutaan maalla ja täällä on paljon villikissoja liikkunut sen kanssa.
Se nukkuu paljon, syö paljon eikä ole muiden kissojen kanssa enää yhtä paljon...
Hänellä ei myöskään ollut kiimaa 2-3 viikkoon ja nisät ovat punaisemmat ja isommat.
Myös hänen mahansa on kasvanut.
Hän on puoliksi venäjän sinistä.
Eli mahtaako mitenkään saada tietää kissan tiineyden vaihetta.
ja haittaako hänen pienikoko mitenkään synnytystä?
Vauvakisu
 
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Loka 2008 15:20

Re: Kissan Tiineys

ViestiKirjoittaja tuijas » 06 Loka 2008 11:43

Siitä kun nisät alkavat punoittaa on tiineyttä kestänyt arviolta kolme viikkoa joka sopisi myös arvioimaasi taukoon kissan kiimassa. Tämä on tietysti arvio vain. Voit myös viedä kissasi ultraäänitutkimukseen, kun tiineyttä on kestänyt noin kuukauden, jotta saat varmuuden tiineydestä.
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21

Re: Kissan Tiineys

ViestiKirjoittaja Vauvakisu » 21 Loka 2008 15:11

Vauvakisu kirjoitti:Mulla on tämmöinen tyhmä kysymys:
Mä en tiedä missä vaiheessa mun kissan tiineys on meneillään.
Me asutaan maalla ja täällä on paljon villikissoja liikkunut sen kanssa.
Se nukkuu paljon, syö paljon eikä ole muiden kissojen kanssa enää yhtä paljon...
Hänellä ei myöskään ollut kiimaa 2-3 viikkoon ja nisät ovat punaisemmat ja isommat.
Myös hänen mahansa on kasvanut.
Hän on puoliksi venäjän sinistä.
Eli mahtaako mitenkään saada tietää kissan tiineyden vaihetta.
ja haittaako hänen pienikoko mitenkään synnytystä?


eilen toi mun kissa pääsi ulos (VIIMEISII VIIKKOJA) ja tuli tänään takas ja meni suoraan ruokakupille, eikai hän ole silti voinut synnyttää niitä pentujaan tuonne ulos? tai mistä tiedän että hän olisi vielä tiineenä?
Vauvakisu
 
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Loka 2008 15:20

Re: Kissan Tiineys

ViestiKirjoittaja tuijas » 26 Loka 2008 12:05

Kyllä ne pennut tosissaan voi olla siellä ulkona. Päästä siis kissasi ulos hoitamaan pentuja, aikanaan tuo pennut näytille. Voit vähän seurailla kissaa, ettei ole vienyt pentuja mihinkään turvattomaan paikkaan. Jos kissasi ei ole vielä saanut pentuja, näkyvät ne ultraäänellä eläinlääkärin vastaanotolla ja tietysti onhan viimeisillään tiine kissa aivan paksuna.. Jos kissa ei ole pyöristynyt vatsan seudulta, ei se todennäköisesti ole ollut tiineenä tai tiineys on voinut mennä kesken.
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21

Kissan Tiineys

ViestiKirjoittaja Kissat » 15 Helmi 2009 22:26

Hei!
Minulla on puolipitkä karvainen narttu kissa tiineenä. Haluaisin tietoa tiineys vaiheista, että onko h hetki lähellä?
Tällä hetkellä maha on todella iso ja nisät ovat myös. Noin viikko sitten kissallani oli todella suuri ruokahalu,
nyt syö sillon kun jaksaa ja liikkuu todella vähän.
Kissat
 
Viestit: 1
Liittynyt: 15 Helmi 2009 22:10

Re: Kissan Tiineys

ViestiKirjoittaja tuijas » 16 Helmi 2009 13:26

Tarkkaa aikaa ei voi sanoa, ultraäänitutkimuksella voidaan arvioida, mutta sekään ei tietysti ole eikä voikaan olla päivän päälle tarkka. Luultavasti pennut ovat tulossa melko pian, jos maha on selkeästi pullollaan. Voit tietysti katsoa myös http://www.elainlaakari.fi/klinikat/kis ... kalenteri/
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21

Re: Kissan Tiineys

ViestiKirjoittaja PikkuMyy » 31 Maalis 2010 15:23

Onkohan mahdollista, että kissani olisi tiineenä?? On pyöristynyt kuukauden sisällä todella paljon, syö paljon enemmän kuin ennen, on paljon rauhallisempi ja ei viihdy toisten kissojen seurassa.. Kiimaa( ainakaan näkyvää eli samanlaista kuin ennen) ei ole tullut.. Tänään kuitenkin meidän kolli astui/ yritti astua narttua.

Auttakkee minnuu..
PikkuMyy
 
Viestit: 1
Liittynyt: 31 Maalis 2010 15:06


Paluu Kissan lisääntyminen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron