Mainoksia

Koiran ulkoiluttaminen

Koiran ulkoiluttaminen

ViestiKirjoittaja Sajanna » 07 Heinä 2012 09:45

Hei,

Kyselisin ihan sellaista että.. Minulla on 3 mäyräkoiraa ja olen miettinyt että millainen liikunnantarve päivittäin niillä olisi? Riippuu tietty iästä yms. mutta ihan perus pikkukoiralla. En mistään löytänyt mitään järkeviä keskusteluja asiasta, eikä ihmiset juuri koskaan puhukkaan kauanko on lenkkeillyt otuksiensa kanssa tai jos kertovat, niin lisävät tunnin pari. :) Mikä olisi suositeltava "päivälenkki" koiralle?

Kiitos vastauksistanne etukäteen.
Sajanna
 
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Heinä 2012 09:39

Re: Koiran ulkoiluttaminen

ViestiKirjoittaja sahrami » 07 Heinä 2012 11:40

Vastausta on vaikea antaa, koska, kuten itsekin totesit, eri koirilla on erilaiset tarpeet. Lisäksi ulkoiluntarpeen määrä riippuu siitäkin, tapaako koira esim. muita koiria lenkillä, saako se juosta vapaana, kuinka nopeasti se joutuu lenkin aikana liikkumaan, lenkkeilläänkö aina samassa ympäristössä, saako koira jäädä haistelemaan jne. Liikunnan lisäksi ulkoilun on tarkoitus antaa myös henkisiä virikkeitä koiralle, ja näin ollen osan ulkoilusta voi korvata myös sisätiloissa tapahtuvalla aivojumpalla. Eli paras neuvo lienee seurata omaa koiraa, vaikuttaako se tyytyväiseltä.

Itse pyrkisin tuntiin / päivä plus lisäksi pari muuta lyhyempää pissatuslenkkiä. Mutta perusteita minulla ei ole tähän mielipiteeseen.
sahrami
 
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Joulu 2009 16:40

Re: Koiran ulkoiluttaminen

ViestiKirjoittaja Sajanna » 07 Heinä 2012 12:26

Juu, sen verran olen yleensä pyrkinyt käymäänkin. Tunnin pidempi lenkki ja muutama pienempi 20 min kusilenkki. Lenkeillä yleensä käydään metsässä jälkiä haistelemassa. Vapaaksi en uskalla ilman GPS-pantaa päästää, kun lähtevät muuten kuin ohjukset jäljille. :) Jossain vaiheessa kävin 3 x 30min päivässä ja sain siitä moitteita, että se olisi liian vähän.
Sajanna
 
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Heinä 2012 09:39


Paluu Koiran terveydenhoito

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron