Mainoksia

Näyttelykissan rokotuksista

Näyttelykissan rokotuksista

ViestiKirjoittaja Catherine » 12 Huhti 2012 18:06

Hei,
olen vähän sekaisin kaikista näyttelykissan vaatimuksista. Hankimme reilu puoli vuotta sitten uuden norjalaisen metsäkissan, joka on käynyt näyttelyissä ja kasvattaja oli hoitanut kaikki rokotukset ja madotukset kuntoon pentuna. Nyt olisi kohta tulossa vuosi rokotuksista ja niitä pitäisi ruveta uusimaan, lupasin hoitaa asian itse sillä kasvattajalla on uusi pentue juuri syntynyt ja varmasti kädet täynnä. Toisen kissamme (nyt 4.v), joka on Maine Coon, kanssa sen kasvattaja on hoitanut rokotukset joka vuosi, joten ei ole itse tarvinnut huolehtia.
Norjiksellamme on siis rokotukset Nobivac Tricat Trio, Purevax RCP ja Rabies Nobivac. Mitä näistä tarvitsee uusia ja kuinka usein? Entä tarvitseeko tehosteita? Ja onko rokotteiden ottamisen ajankohdalla väliä, esim. saako niitä ottaa juuri ennen näyttelyitä?
Ja madotuksesta vielä, toista kissaamme ei ole madotettu kuin kaksi kertaa, sillä sen kasvattaja sanoi että ei ole tarpeellista. Kysyn kuitenkin nyt toista mielipidettä, pitäisikö ihan sisäkissakin laittaa matokuurille useammin?
Catherine
 
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Huhti 2012 17:54

Re: Näyttelykissan rokotuksista

ViestiKirjoittaja sahrami » 12 Huhti 2012 21:19

Näyttelyiden rokotussäännöt löytyvät Kissaliiton sivuilta.

http://www.kissaliitto.fi/terveys/naytt ... rokotukset

Omalta eläinlääkäriltänne voit kysyä siitä, kuinka usein rokotukset täytyy uusia. Rokotteet on otettava riittävän aikaisin ennen näyttelyä, siitä on kerrottu kissaliiton sivuilla.

Sisäkissaakin kannattaa madottaa, tai vielä mieluummin tutkituttaa sen uloste eläinlääkärillä madonmunien varalta säännöllisesti ja madottaa sitten tarvittaessa. Näyttelyissä käyvä kissa ja samassa taloudessa asuvat muut kissat tulisi madottaa säännöllisesti.
sahrami
 
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Joulu 2009 16:40


Paluu Kissan terveydenhoito

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa