Mainoksia

Kaksi koiranpentua samaan perheeseen?

Kaksi koiranpentua samaan perheeseen?

ViestiKirjoittaja puuteri » 23 Elo 2010 12:50

Hei,
En löydä mistään tietoa toisen koiran ottamisesta perheeseen. Luulen, että se on aika paljon yksilöstä kiinni. Meillä on 5 kk ikäinen saksanpaimenkoira. Narttu-pentu on tullut emäänsä, joka tulee hyvin toimeen muitten sakemanninarttujen kanssa. Itse en käy töissä, koska en pysty olemaan ihmisjoukossa. Tulen toimeen ihmisten ja eläinten kanssa. Voisinko ottaa Mittelspitzin pennun loka-marraskuussa perheeseemme? Pennulle olisi oma huone tarvittaessa. Aion kouluttaa sakemannin ainakin käytöskokeeseen asti ja varmasti pidemmällekin. Mitä plussia ja miinuksia tässä asiassa on?
puuteri
 
Viestit: 1
Liittynyt: 23 Elo 2010 08:14

Re: Kaksi koiranpentua samaan perheeseen?

ViestiKirjoittaja sahrami » 23 Elo 2010 21:19

Hei!

Tähän ei nyt varmasti ole yhtä oikeaa vastausta olemassa, mutta kirjoitan tähän omia ajatuksiani.

Aluksi täytyy todeta että ensimmäinenkin koira on vielä hyvin nuori, joka tarvitsee paljon aikaa ja huomiota mm. kouluttamisen vuoksi. Olisiko sinulla aikaa ottaa myös toinen koulutettava perheeseen? Koirien kokoero tulisi olemaan aika suuri, ja koska saksanpaimenkoira on vielä nuori, voivat sen leikit olla hyvin riehakkaita eikä Mittelspitz välttämättä pysy menossa mukana vaan voi jopa loukkaantua. Eli koiria olisi valvottava koko ajan kun ne ovat samassa tilassa. Toisaalta varsinkaan pentuiässä olevia koiria ei voi myöskään pitää eristyksissä erillisessä huoneessa kovin pitkiä aikoja. Entä miten koirien ulkoiluttaminen sujuisi? Kokoero ja sitä myöten myös liikkumisnopeus ovat aivan eri luokkaa, joten voi olla että hihnalenkit täytyisi tehdä molempien kanssa erikseen. Riittääkö sinulla aika ja voimat siihen?

Kuten huomaat, uuden pennun ottamisesta voi seurata ongelmia, vaikka toisaalta kaikki voi mennä hyvinkin. Itse kuitenkin sinun sijassasi keskittyisin nyt jo olemassa olevaan koiraan ja sen kanssa harrastamiseen ja harkitsisin uuden koiran hankintaa siinä vaiheessa kun edellinen on jo saavuttanut aikuisen iän eikä enää vaadi niin paljon.
sahrami
 
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Joulu 2009 16:40


Paluu Koiranpennut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron