Mainoksia

Tassuhaavan hoitoa?

Tassuhaavan hoitoa?

ViestiKirjoittaja Brutus2010 » 28 Heinä 2011 10:38

Omistan nuoren länsiylämaanterrieri uroksen, joka on kova koheltamaan.
Ilmeisesti viime metsälenkin aikana varpaiden väliin tassun yläpinnalle on tullut nirhauma/pieni haava. Haavan viereiset kynnet ovat muuttuneet päistä mustasta valkoiseksi, onko vaarallista? (Olen kyllä kahdesti leiknnut kynnen liian lyhyeksi, ja kyseessä saattaa olla juuri nämä kaksi kynttä, joten ei liity välttämättä haavaan.)
Nyt kesä helteillä haavan hoitaminen kuitenkin askarruttaa. Haava punoittaa, on hieman turvoksissa, eritti hieman mätää tai jotain kellertävää ja koira haluaa nuolla sitä. Mutta koira silti astuu tassulle hyvin, ja on oikein pirteän oloinen. Kannattaako koiralle ennemmin laittaa kauluri nuolemisen estämiseksi, vai kieputtaa tassu sideharsoon? Olen poistanut karvat haavan ympäriltä, jotta näin haavan todellisen koon. Olen myös puhdistanut eläinten haavanpuhdistusaineella haavaa muutaman kerran päivässä.
Brutus2010
 
Viestit: 1
Liittynyt: 28 Heinä 2011 10:31

Re: Tassuhaavan hoitoa?

ViestiKirjoittaja sahrami » 28 Heinä 2011 15:44

Hei!

Laita mieluummin kauluri, koska haava tulisi pitää mahdollisimman kuivana, ja sideharson alla se vain hautuisi. Karvojen poistaminen ja haavan säännöllinen puhdistaminen on hyvästä, ja eläinlääkäriin kannattaa olla yhteydessä jos haava ei lainkaan näytä alkavan parantua.
sahrami
 
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Joulu 2009 16:40


Paluu Kun koira sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa