Mainoksia

Koiran vatsa lurisee

Koiran vatsa lurisee

ViestiKirjoittaja SSKK02 » 25 Helmi 2009 11:20

Hei!

Minulla on noin 2-vuotias kääpiösnautseri uros jonka vatsa pitää aamuisin kauheata mekkalaa.( ei joka aamu) Voisiko olla kyseessä liian tyhjä vatsa? Koiran vatsa lurisee ja naukuu tosi äänekkäästi, koira on vaisun ja apaattisen oloinen eikä rupea syömään mitään. Kun olen väkisin saanut syötettyä esim makkaraa tai keksiä, koiruli saattaa syödä pikkaisen aamuruokaa.
Aamulenkki menee normaalisti ja uloste on ihan hyvää ja kiinteää.
Koira on "kotiruoalla" eli syö yrjölän puuroa sekoitettuna jauheliha perunasoselaatikkoon sekä raakoja oskarin jauhelihapullia. Koira ruokitaan 2 kertaa päivässä aamulla klo 7 ja iltapäivällä n. klo 16:30. Nappuloita koiralla on aina kupissaan ( Purina Junior) ja niitä se syö jos ja kun huvittaa.Voi kennä useampikin päivä ettei koira koske nappuloihin ollenkaan.
Koira myös maiskuttaa suutaan aina ruvetessaan maate.
Olen mutamana iltana antanut koirulille vilä pari oskarin lihapullaa iltapalaksi klo 21 mutta mieheni pelkää että koira lihoo liikaa...seuraavina aamuina lurinaa ei ole ollut.
Pitäsisikö vatsa käydä tutkituttamassa?
SSKK02
 
Viestit: 2
Liittynyt: 25 Helmi 2009 10:58

Re: Koiran vatsa lurisee

ViestiKirjoittaja tuijas » 27 Helmi 2009 15:43

Ainakin koirasi ruokavalio on melko vaihteleva. Voisit kokeilla riisi-kala dieettiä (keitetty riisi ja pakastesei) parin viikon ajan. Jos masu rauhoittuu tällä, on ruokavalio suunniteltava uudelleen.
tuijas
 
Viestit: 780
Liittynyt: 26 Helmi 2008 20:21

Re: Koiran vatsa lurisee

ViestiKirjoittaja ranekisu » 11 Maalis 2009 17:20

hei, käytättehän koiran ensin tarpeillaan aamulla ja vasta sitten aamupalalle, illalla koira kannattaa myös käyttää mahdollisemman myöhään tarpeillaan.
Ruoka kannattaa myös tarjota päivisin kahteen osaan jaettuna ja jos vattassa silti lurisee voi ruuan joukkoon sekoittaa aptus tehobaktia muutaman päivän ajan.
ranekisu
 
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Tammi 2009 13:53

Re: Koiran vatsa lurisee

ViestiKirjoittaja ranekisu » 11 Maalis 2009 17:20

hei, käytättehän koiran ensin tarpeillaan aamulla ja vasta sitten aamupalalle, illalla koira kannattaa myös käyttää mahdollisemman myöhään tarpeillaan.
Ruoka kannattaa myös tarjota päivisin kahteen osaan jaettuna ja jos vattassa silti lurisee voi ruuan joukkoon sekoittaa aptus tehobaktia muutaman päivän ajan.
ranekisu
 
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Tammi 2009 13:53

Re: Koiran vatsa lurisee

ViestiKirjoittaja SSKK02 » 19 Maalis 2009 13:48

Olen nyt hieman yli viikon ajan antanut koirulille illalla vielä pienen ylimääräisen iltapalan ja lurinat ja vatsan naukumiset ovat loppuneet. Olen myöskin yksinkertaistanut ruokavaliota eli en sekoita monta eri ruokalajia vaan Oskarin lihapullaa raakana ja perunaa muusattuna tai lihaperunasoselaatikkoa. Raksutkin maistuu nyt.
Koiruli käy aamulenkillä jonka jälkeen on aamupala mutta lurinat tuli yleensä jo aamuyöllä ja yleensä heräsin siihen kun koira oli levoton ja vaihtoi nukkumapaikkaa ja ihmetteli itsekin vatsastaan kuuluvia ääniä. Iltapäivällä käydään lenkillä ja tunti siitä syödään toinen ruoka. Iltapala syödään yleensä tunti iltalenkin jälkeen
Näyttää vähän siltä, että koirulilla on herkkä vatsa koska puuruluun pureskelu aiheutti lurinan ja oksentelun seuraavana päivänä. Myöskin esim. kaupan valmiit lihapullat saavat lurinan aikaan.
SSKK02
 
Viestit: 2
Liittynyt: 25 Helmi 2009 10:58


Paluu Kun koira sairastaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron